• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen in een cel verwijderen en tekst overhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhampie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
L.S. Wie kan mij vertellen hoe ik in Excel een cel de getallen eruit kan halen en dat alleen de tekst ervan overblijft? bijvoorbeeld 23-622 Fortezza Tricomp oranje 28228 moet worden Fortezza Tricomp Oranje.

Hampie

Laatst bewerkt:
Dat wordt in jouw geval nog niet zo makkelijk want 23-622 is officieel geen getal...

Je zou deze code kunnen proberen:

Code:
=TRIM(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(C3,1,""),2,""),3,""),4,""),5,""),6,""),7,""),8,""),9,""),0,""),"-",""))

Etri,

Bij toepassing kreeg ik een foutmelding en ik heb de formule opgesplitst:
Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(C3;1;"");2;"");3;"");4;"");5;"");6;"");7;"");8;"")
en
Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(D3;9;"");0;"");"- ";"")
Kolom D kun je verbergen, maar zo werkt hij wel. Waarom je TRIM (spaties.vervangen) gebruikt is me ook niet duidelijk.

Etri,

Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(C3;1;"");2;"");3;"");4;"");5;"");6;"");7;"");8;"")
en
Code:
Kolom D kun je verbergen, maar zo werkt hij wel. Waarom je TRIM (spaties.vervangen) gebruikt is me ook niet duidelijk.

Waarom wil je de formule opsplitsen? Dan moet je twee keer een waarde bewerken?

En de TRIM is om de eventuele resterende spaties voor en achter de letters weg te halen. Als je in "1 abc" de "1" vervangt door niets, dan krijg je " abc"; dus met een 'leading space'. Via trim() wordt het dan "abc".

Het was geen kwestie van willen, maar moeten: de foutmelding gaf aan dat de achtste fout was, dus vandaar de splitsing. De spaties.vervangen is helder.

Oplossing!

Etri,

Code:
en
Code:

PERFECTE OPLOSSING, BEDANKT VOOR DE REACTIE! raymond

Leuk, dank voor je reactie. Zet je de vraag even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan