• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen in Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik ben bezig om een userform verder uit te werken(zie bijlage). Ik loop nog tegen 2 dingen aan. In dit userform moeten ook getallen ingevoerd worden achter de komma. Als ik dat nu doe in de userform worden die getallen niet opgeteld in de totalen. Ik heb in de macro .tekst al eens vervangen door .value maar dat had helaas geen resultaat.

Kan iemand mij helpen dat die ook getallen achter de komma optelt (ook bij saldo 1 die in de – geboekt worden) en dit ook laat zien in de totalen onder in de Userform?

Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Danielle22 ;)

In de userform moet je een punt gebruiken ipv een komma.

Groetjes Danny. :thumb:

Oh oke, bedankt. Is het ook mogelijk om een komma te gebruiken. Of dat er eenmelding komt als je een komma doet dat die schermpje geeft dat je een punt moet gebruiken?

Ik zie dat het bestandje zich niet goed opent. Bij deze ook nog even een nieuwe bijlage.

Groetjes,

Danielle

Bijlagen

Beste Danielle22 ;)

Oh oke, bedankt. Is het ook mogelijk om een komma te gebruiken. Of dat er eenmelding komt als je een komma doet dat die schermpje geeft dat je een punt moet gebruiken?

Dat laat ik aan mijn collega's over :D

Ik zie dat het bestandje zich niet goed opent. Bij deze ook nog even een nieuwe bijlage.

Bij mij opende hij goed.

Groetjes Danny.:thumb:

Voor die punt en komma kan je ook in elke textbox_change() de volgende code zetten
Voor textbox1 wordt het dan.
Code:
private sub textbox1_change()

textbox1.value = vba.replace(textbox1.value, "." , ",")

end sub

@ Breuk123
Die ' vba.' mag je gerust weglaten

@danielle22
Test de bijlage eens

Bijlagen

Oke, heel erg bedankt. Dan kan ik dat ook gaan hanteren :thumb:.

Nu kunnen er ook getallen achter de komma ingevoerd worden. Ik durf het bijna niet te vragen:), maar ik zie dat er bij saldo 2 een punt en een komma kan gebruiken en bij saldo 1 en 3 kan ik dat ook gebruiken. Maar als ik bij saldo 1 en 3 (die worden altijd in de - geboekt) -5.5 invoer dan gaat die goed en -5,5 ook en bij 5,5 wordt die ook in de min geboekt, maar als ik 5.5 invoer maakt die er 55 van. Is het ook mogelijk dat die de 5.5 dan -5,5 wordt. Als dat lastig wordt is het ook geen probleem, want dan zet ik er even bij dat ze altijd een - teken moeten gebruiken.

Groetjes,

Danielle

Laatst bewerkt:
Danielle, je zal nu toch moeten beslissen wat je eigenlijk wil :cool:
Eerst vind je het een probleem dat je niet met komma kan werken maar in plaats daarvan punt moet gebruiken. Als dat dan in orde is wil je eigenlijk ook wel met punt kunnen invoeren. Wees consequent en gebruik ofwel het een ofwel het ander, maar niet een beetje van allebei. Zet er desnoods een grote rode textbox bij dat ze ofwel enkel met komma, ofwel enkel met punt kunnen invoeren zodat er zeker geen vergissingen gebeuren.
Ik heb ook je totaal-textboxen aangepast zodat deze ook komma-getallen weergeven.

Bijlagen

Ja klopt, dat doe ik er een melding bij. Maar het is een userform voor mensen die excel nog nooit hebben gezien. Dus die toetsen dan van alles in:confused:

Dus sommigen zullen 5.5 intoetsen en de anderen weer 5,5 etc. Kun je ook in de macro zetten dat je een komma moet gebruiken en als je een punt gebruikt dat die een melding geeft?

Groetjes,

Danielle :)

Beste Danielle22 ;)

Als je met een nummeriek toetsenbord werkt, kijk dan wat de punt ingeeft in het userform en gebruik dit dan.
Want de mensen gebruiken veel het nummeriek toetesenbord.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt voor het voorbeeldje en alle reacties. Ik probeer dit weer toe te passen in mijn eigen macro.

Groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan