• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen met tekst in zelfde cel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unzy

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2016
Berichten
5
Hoi allemaal,

Ik had graag geweten of er een formule bestaat om bedragen en nummerplaten in 1 cel op te tellen

bv :

20 euro nrplaat 1HHHXXX en 10 euro nrplaat 1VVVCCC = 30 euro

(zie bijlage als voorbeeldje)
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 90
Het leuke van dit forum is dat je excel bestanden kunt bijvoegen. Dat werkt beter dan plaatjes.

Met een matrixformule die alleen werkt met de gegevens zoals in het plaatje.
PHP:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(--LINKS(A3:G3;2);0))
Een matrixformule moet je afsluiten met <Ctrl> + <Shift> + <Enter>
 
Da's mooi en mag je de vraag op opgelost zetten:d

Deze is denk ik beter
PHP:
=SOMPRODUCT(ALS.FOUT(--DEEL(A3:G3;1;VIND.SPEC(" ";A3:G3;1)-1);0))

Het is ook een matrix formule en zoekt naar getallen voor de eerste spatie. Nu kan je ook '9,3 kenteken' of '15,5 kenteken' of '1000,21 kenteken' ingeven.
 
Hoi VenA

Je formule werkt perfect, echter het vakje waar de som in moet komen , in mijn geval I3, blijft op nul staan. Als ik naar de details van de formule kijk, staat nochtans de som perfect juist, maar de cel blijft dus op 0 staan.

Ik heb deze maal je goede raad opgevolgd en de excel file bijgevoegd. Mijn excel versie is nog iets ouder (2007) maar heb wel het compatibiliteitsprogramma. Graag je input nogmaals en 1000x thnx!
 

Bijlagen

  • Fueltest.xls
    29,5 KB · Weergaven: 40
afsluiten met CTRL+Shift+Enter niet enkel Enter,
(volgens mij moet het laatste bereik B3:H3 zijn ipv A3:G3
 
Inderdaad, deze heb ik aangepast.

Ik bedenk net iets, ik geloof dat je die matrix formule moet afsluiten met ctrl+shift+enter, en dat heb ik niet gedaan! eens proberen... thnx voor de hulp/opmerkingen
 
Mijne heren/dames,

het is opgelost! Inderdaad toen ik opnieuw las van VenA hoe je een matrix formule moet afsluiten, was dat de oplossing voor het probleem

Duizend maal dank!

Nu even uitzoeken hoe je deze topic als opgelost moet zetten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan