getallen omzetten in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

renaixsence

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
getallen omzetten in (lijn) grafiek

Ik heb een website waar ik fietsroutes op plaats en daarbij is een kaart en het profiel te zien van de rit.De kaart komt volledig automatisch tot stand maar het profiel moet ik eerst manueel maken via een andere site en daarna opslaan als afbeelding om deze zo op mijn eigen site weer te geven. Ik heb reeds een deel vanhet werk kunnen automatiseren maar nu zit ik vast.
Via javascript haal ik alle tags <ele> uit een xml bestand dat afkomstig is van een GPS. Het xml bestand wordt reeds gebruikt om via google maps de gps track op de kaart te zetten maar nu zou ik graag aan de hand van de gerecupereerde getallen uit de <ele> tags een (lijn)grafiek maken ( de grafiek geeft dan het hoogteprofiel van de track terug ). Ik heb dit alles reeds proberen te doen met SVG maar het probleem is daar dat er met twee getallen gewerkt wordt ( x en y coördinaat ). Het script zou waarschijnlijk tussen elk getal dat ik recupereer uit het xml bestand een getal moeten toevoegen. Als ik het goed heb dan zijn de getallen die ik uit het xml bestand haal, de y-coördinaten enmoet het script dus ( op regelmatige intervallen ) een x-coördinaat toevoegen. Ik heb dit alles reeds manueel geprobeerd maar het blijkt niet te werken ( ik doe ergens iets verkeerd :confused: ).
Kan iemand mij helpen om mijn data om te zetten in een grafiek ( zoals in excell ). Dit hoeft niet met SBG te zijn maar ik zou wel graag hebben dat de grafiek geconverteerd wordt naar een afbeelding ( jpeg, png ) die dan te zien is op mijn website.
Alavst bedankt. ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan