• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen uit een complex formulier ordenen op een 2e werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
forumleden,

Ik krijg uit een apparaat bij ons op het werk een overzicht van de staat van het apparaat.
Nu wil ik een aantal parameters in de tijd gaan vervolgen en dus ordenen op een tweede werkblad.

Ik heb echter geen flauw idee hoe ik bepaalde items vanuit mn eerste "complexe" werkblad over krijg naar mn tweede geordende werkblad.
Ik heb al van alles geprobeerd, van functies als search en lookup etc tot aan VBA programeren aan toe, maar ik kom er niet uit......

In de bijlage heb ik (een deel van) het bestand gestopt waar het om gaat.
Op blad 1 het complexe rapport zoals het uit de machine komt (is origineel html, kan ook geen ander formaat kiezen) (evt kan ik via een tooltje op de machine de specificaties (weergegeven in de kolom met S weglaten)).
Op blad 2 heb ik nu, handmatig, de getallen staan zoals ik ze daar zou willen hebben staan, overgenomen vanuit blad 1.

Wie kan me helpen om hier een "geautomatiseerd" proces van te maken ????

Zoals aangegeven heb ik zelf al van alles geprobeerd, echter zonder resultaat......

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Wat ik niet begrijp Jean Paul is waarom er in de 3e rij nu ineens de scan QA2:MS,FE verschijnt ???
Want stel dat ik nu eenzelfde soort uitdraai er nog onder zou krijgen ??
Stel op regel 64 komt nog een 3e scanname voorbij, hoe zorg ik er dan voor dat ook die gezien wordt??!!

Kortom, ik wil heel graag mn tabel verder zelf uitbouwen, maar als ik niet begrijp waarom iets gebeurt, dan lukt het me zelf niet....
Ik ben al heel blij met je hulp, maar wil het nu ook zelf leren berijpen....

Alvast bedankt

Uit de analyse van je report ging ik er van uit dat elke paar kolommen een scan name staat, maar ik kon uit het voorbeeld niet uitmaken dat op de 64 rij nog een mogelijke naam kan staan,in dat geval wordt het al iets moeilijker, kan je een 5 tal mogelijkheden posten zodat ik dat kan bekijken.

Hallo jean-paul,

Ik heb het inmiddels, voor een deel, opgelost.
Middels een macro kopieert ie nu alle "zelfde" testresultaten achter elkaar en daar trek ik dan de code die jij hebt uitgedokterd overheen. Werkt echt goed (zie bijlage)
De nieuwe uitdaging wordt nu echter om, als ik meerdere testrapporten krijg (hebben gelukkig altijd dezelfde layout, dus de macro blijft werken.....) om de data onder elkaar te krijgen en niet te laten overschrijven.......

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan