• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen uit 'toekomstige' tabbladen verwerken op 1e tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitvision

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Goedemiddag helpers,

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Voor een vrijwilligersorganisatie heb ik een excelbestand waarbij voor ieder evenement een nieuw tabblad is (of komt). Dit tabblad bevat factuurgegevens zoals kosten die gemaakt zijn. Nu moeten we handmatig alle gegevens van de tabbladen verzamelen op het 1e blad. Wat we eigenlijk zouden willen is dat we bij een nieuw evenement het tabblad kopiëren naar een nieuw blad maar dat automatisch dezelfde cellen op het nieuwe gekopieerde blad overgenomen worden op het 1e overzichtsblad. Ik leg het nu wat lastig uit denk ik maar ik hoop dat het voorbeeld jullie een idee geven wat ik precies wil. Mijn vraag is simpelof dit mogelijk is en zoja hoe?

Ik hoop dat jullie jier ons in kunnen ondersteunen.

Groetjes Christian.

Bijlagen

PHP:
=INDIRECT("'"&$A3&"'!c4")
Probeer het eens met deze indirect formule

Bijlagen

Beste Popipipo,

Ik denk dat ik hier wel mee vooruit kan. Moet ik alleen nog een manier verzinnen waarbij op het verzamelblad in de 1e kolom automatisch de naam van het tabblad wordt weergegeven. Nu lijkt me dit wel een opgave om dat voor elkaar te krijgen maar door zelf even de naam in te voeren in de 1e cel is dit al prima werkbaar.

Dank voor het meedenken. Mocht je voor bovenstaand probleempje nog een oplossing hebben hoor ik het graag. Anders zet ik er een slotje op de komende dagen.

Groetjes Christian.

Maak een nieuw tabblad aan en druk op de knop 'nieuw evenement'
Wel de volgorde van de tabbladen zo laten en niet in overzicht zomaar alles verplaatsen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan