remcop1989
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mrt 2012
Als voorbeeld heb ik de volgende tabel. Dit is een budget-overzicht. Iedere kolom met cijfers stelt een maand voor met achter iedere uitgave het bedrag in euro’s.
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]uitgave 1[/td]
[td]100[/td]
[td]100[/td]
[td]100[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 2[/td]
[td]50[/td]
[td]50[/td]
[td]50[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 3[/td]
[td]150[/td]
[td]150[/td]
[td]150[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 4[/td]
[td]75[/td]
[td]75[/td]
[td]75[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 5[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[/table]
Daarbij heb ik 2 inkomsten:
Inkomen A wat op de 6e van de maand binnen komt.
Inkomen B wat op de 21e van de maand binnen komt.
Uitgave 1 en 3 worden afgeschreven van inkomen A.
Uitgave 2, 4 en 5 worden afgeschreven van inkomen B.
Ik wil nu dat Excel onder iedere kolom de totalen optelt van de uitgaven die in die maand van inkomen A worden afgeschreven én het totaal dat in die kolom/maand van inkomen B wordt afgeschreven.
Hierbij wil ik het zo maken dat ik in iedere kolom apart kan aangeven welke uitgave van welk inkomen wordt afgeschreven. Dus in maand 1 wordt (bijvoorbeeld) uitgave 2 van inkomen B afgeschreven, in maand 2 van inkomen A en in maand 3 weer van inkomen B.
En ik wil hier ook flexibel mee omgaan, zodat ik dit gaandeweg het jaar makkelijk kan aanpassen voor individuele uitgaven. Ik wil dus dat ik gaandeweg het jaar uitgave 3 bijvoorbeeld kan wijzigen naar inkomen A.
Heeft iemand tips over hoe ik dit kan doen?
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]uitgave 1[/td]
[td]100[/td]
[td]100[/td]
[td]100[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 2[/td]
[td]50[/td]
[td]50[/td]
[td]50[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 3[/td]
[td]150[/td]
[td]150[/td]
[td]150[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 4[/td]
[td]75[/td]
[td]75[/td]
[td]75[/td]
[/tr]
[tr]
[td]uitgave 5[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[/table]
Daarbij heb ik 2 inkomsten:
Inkomen A wat op de 6e van de maand binnen komt.
Inkomen B wat op de 21e van de maand binnen komt.
Uitgave 1 en 3 worden afgeschreven van inkomen A.
Uitgave 2, 4 en 5 worden afgeschreven van inkomen B.
Ik wil nu dat Excel onder iedere kolom de totalen optelt van de uitgaven die in die maand van inkomen A worden afgeschreven én het totaal dat in die kolom/maand van inkomen B wordt afgeschreven.
Hierbij wil ik het zo maken dat ik in iedere kolom apart kan aangeven welke uitgave van welk inkomen wordt afgeschreven. Dus in maand 1 wordt (bijvoorbeeld) uitgave 2 van inkomen B afgeschreven, in maand 2 van inkomen A en in maand 3 weer van inkomen B.
En ik wil hier ook flexibel mee omgaan, zodat ik dit gaandeweg het jaar makkelijk kan aanpassen voor individuele uitgaven. Ik wil dus dat ik gaandeweg het jaar uitgave 3 bijvoorbeeld kan wijzigen naar inkomen A.
Heeft iemand tips over hoe ik dit kan doen?