Code:
Sub Hoofdmenu()
'Knop
Application.Goto Sheets("Hoofdmenu").Range("A1")
End Sub
Sub Bedrijfsmap()
'Knop
Application.Goto Sheets("Bedrijfsmap").Range("A1")
End Sub
Sub Factuur_maken()
'Knop
Application.Goto Sheets("Factuur maken").Range("D4")
End Sub
Sub Huidig_opgemaakt_factuur()
'Knop
Application.Goto Sheets("Factuur").Range("A28")
End Sub
Sub Factuur_zoeken()
'Knop
Application.Goto Sheets("Factuur zoeken").Range("C4")
End Sub
Sub Database_Facturen()
'Knop
Application.Goto Sheets("Database Facturen").Range("A1")
End Sub
Sub Database_Creditfacturen()
'Knop
Application.Goto Sheets("Database Creditfacturen").Range("A1")
End Sub
Sub Database_Klanten()
'Knop
Application.Goto Sheets("Database Klanten").Range("A1")
End Sub
Sub Keuzelijsten()
'Knop
Application.Goto Sheets("Lijsten").Range("A1")
End Sub
Sub Wissel_Kolom()
'Knop
Sheets("Factuur").Range("J:K").EntireColumn.Hidden = Not Range("J:K").EntireColumn.Hidden
End Sub
Sub Bedrijfs_URL()
With CreateObject("INTERNETEXPLORER.Application")
.NAVIGATE "http://www.homburg-etikb.nl"
.Visible = True
End With
End Sub
Sub Opslaan()
'Knop
On Error Resume Next
rMkDir "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date)
Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date) & "\" & Sheets("factuur").Range("I13").Value & ".pdf"
With Sheets("Factuur")
Sheets("Database facturen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 13) = Array(.Range("I13"), .Range("A3"), .Range("I12"), ['Factuur maken'!C40], _
.Range("I11"), .Range("C52"), ['Factuur maken'!C36], .Range("H39"), .Range("H45"), .Range("H43"), .Range("B13"), .Range("B19"), .Range("B22"))
End With
End Sub
Sub Call_PDF()
'Knop
On Error Resume Next
Application.DisplayAlerts = False
ThisWorkbook.FollowHyperlink "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date) & "\" & Sheets("factuur zoeken").Range("C10").Value & ".pdf"
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Public Sub rMkDir(ByVal mdir As String)
With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If .GetParentFolderName(mdir) <> "" Then rMkDir .GetParentFolderName(mdir)
End With
On Local Error Resume Next
MkDir mdir
End Sub
Bovenstaand een stukje VBA. De reden dat ik dit plaats is feitelijk heel simpel. In een tabblad: Factuur wordt bij mij ineens telkens de getalnotatie aangepast. Negatieve getallen worden namelijk ineens tussen haakjes geplaatst. Telkens moet ik dit weer handmatig aanpassen naar de juiste celeigenschappen: Financieel -> Symbool= Geen, Decimalen: 2, Symbool: Geen. Vervolgens sla ik het op en na openen jawel: celeigenschappen veranderd naar aangepast: _(* #.##0,00_);_(* (#.##0,00);_(* "-"??_);_(@_). Nogal hardnekkig en ik krijg het niet veranderd. Nu vraag ik mij af of het aan bovenstaand module kan liggen. Ook heb ik in dat zelfde blad nieuwe knoppen geplaatst via: Invoegen -> Vormen. Hieraan zijn macro's toegewezen.
Ik begrijp dit niet. Er moet toch een manier zijn om dit plotseling ontstaande probleem te overbruggen.