Getalnotatie bij opnieuw openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Code:
Sub Hoofdmenu()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Hoofdmenu").Range("A1")

End Sub
Sub Bedrijfsmap()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Bedrijfsmap").Range("A1")

End Sub
Sub Factuur_maken()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Factuur maken").Range("D4")

End Sub
Sub Huidig_opgemaakt_factuur()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Factuur").Range("A28")

End Sub
Sub Factuur_zoeken()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Factuur zoeken").Range("C4")

End Sub
Sub Database_Facturen()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Database Facturen").Range("A1")

End Sub
Sub Database_Creditfacturen()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Database Creditfacturen").Range("A1")

End Sub
Sub Database_Klanten()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Database Klanten").Range("A1")

End Sub
Sub Keuzelijsten()
'Knop
    Application.Goto Sheets("Lijsten").Range("A1")

End Sub
Sub Wissel_Kolom()
'Knop
    Sheets("Factuur").Range("J:K").EntireColumn.Hidden = Not Range("J:K").EntireColumn.Hidden

End Sub
Sub Bedrijfs_URL()

With CreateObject("INTERNETEXPLORER.Application")
        .NAVIGATE "http://www.homburg-etikb.nl"
        .Visible = True
    End With

End Sub

Sub Opslaan()
'Knop
    On Error Resume Next
    rMkDir "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date)
    Sheets("Factuur").ExportAsFixedFormat 0, "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date) & "\" & Sheets("factuur").Range("I13").Value & ".pdf"
    With Sheets("Factuur")
        Sheets("Database facturen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 13) = Array(.Range("I13"), .Range("A3"), .Range("I12"), ['Factuur maken'!C40], _
          .Range("I11"), .Range("C52"), ['Factuur maken'!C36], .Range("H39"), .Range("H45"), .Range("H43"), .Range("B13"), .Range("B19"), .Range("B22"))
   End With

End Sub
Sub Call_PDF()
'Knop
    On Error Resume Next
    Application.DisplayAlerts = False
    ThisWorkbook.FollowHyperlink "D:\Facturatie\Facturen PDF\" & Year(Date) & "\" & Sheets("factuur zoeken").Range("C10").Value & ".pdf"
    Application.DisplayAlerts = True

End Sub
Public Sub rMkDir(ByVal mdir As String)

With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        If .GetParentFolderName(mdir) <> "" Then rMkDir .GetParentFolderName(mdir)
    End With
    On Local Error Resume Next
    MkDir mdir

End Sub

Bovenstaand een stukje VBA. De reden dat ik dit plaats is feitelijk heel simpel. In een tabblad: Factuur wordt bij mij ineens telkens de getalnotatie aangepast. Negatieve getallen worden namelijk ineens tussen haakjes geplaatst. Telkens moet ik dit weer handmatig aanpassen naar de juiste celeigenschappen: Financieel -> Symbool= Geen, Decimalen: 2, Symbool: Geen. Vervolgens sla ik het op en na openen jawel: celeigenschappen veranderd naar aangepast: _(* #.##0,00_);_(* (#.##0,00);_(* "-"??_);_(@_). Nogal hardnekkig en ik krijg het niet veranderd. Nu vraag ik mij af of het aan bovenstaand module kan liggen. Ook heb ik in dat zelfde blad nieuwe knoppen geplaatst via: Invoegen -> Vormen. Hieraan zijn macro's toegewezen.

Ik begrijp dit niet. Er moet toch een manier zijn om dit plotseling ontstaande probleem te overbruggen.

Twee dingen: ten eerste:kun je alleen code posten die bij het probleem hoort? Ik zie door al die procedures het bos niet meer.
Ten tweede: heb je wel eens gekeken naar de celeigenschappen die bij Financieel horen? Eerst de variant met valutateken, zoals de meeste mensen hem gebruiken.
Code:
_-€ * #.##0,00_-;_-€ * #.##0,00-;_-€ * "-"??_-;_-@_-
En dit is de variant die jij maakt:
Code:
_-* #.##0,00_-;_-* #.##0,00-;_-* "-"??_-;_-@_-
Kortom: je krijgt exact wat je wilt. Dus wat wil je eigenlijk? Als je een getal wilt met twee decimalen, en hij mag er niet uitzien als financieel, dan moet je een ander format nemen. Bijvoorbeeld <Getal>.

Ik had daar ook al naar gekeken. Vandaar dat ik de volledige module hier postte. Ergens is er spontaan iets misgegaan. Vermoedelijk een beschadiging in het bestand zelf door het vele knip en plak werk en een aantal telkens weer gemaakte kopie. Dit volgens een bekende van mij. Hij zegt dat als je een kopie van een kopie van een kopie maakt en daar telkens aanpassingen in aan het maken bent dan werkt het net als een sleutel van een slot. Maak maar eens een kopie van een gebruikte sleutel. De sleutel is versleten en dus zullen de slijtages ook worden gekopieerd waardoor op den duur een nieuwe sleutel ook niet meer functioneert. Andere excelbladen met macro's erin werken namelijk wel goed. Ik moet volgens hem alles opnieuw opzetten in een compleet schoon blad. Daar de formules en procedures op het einde erin plaatsen. Zo heb je een schone kopie. Ook zegt hij dat het wellicht goed mogelijk is dat door de communicatie tussen de server van helpmij.nl iets verkeerd kan zijn gegaan met binnenhalen van een aangepast bestand. Er hoeft maar in de communicatie een parameter verkeerd door te komen door wat voor een reden dan ook en je hebt een fout in het bestand. Dit ligt niet aan de server of aan de computer, maar gewoon door het heen en weer sturen. Het kan wel eens voorkomen volgens hem. Maar als je bestand dan steeds zwakker wordt dan wordt de kans steeds groter op fouten. Dan ziet op het oog alles er goed uit, maar ineens komen de problemen opzetten die je pas later met testen of aanpassen gaat ontdekken.

Valt nog mee dat de maandstand of de continentendrift niet als 'verklaring' worden opgevoerd.....

Ik zou het eerder zoeken in landinstellingen die vanaf een pc worden 'meegegeven' aan een bestand. Hoewel de incontinentie van de maan ook al menige programmeur heeft overvallen :)

Daar is geen Deltaplan tegen opgewassen...

Octafish, dat heeft die man ook gevraagd, maar ook daar in stond alles zoals het hoort. Daarbij heb ik bij ander soortgelijke bestanden geen last van dit euvel.

Hij kon het ook niet verklaren of mij daar eenduidig antwoord op geven. Hij adviseerde mij dan enkel de boel opnieuw op te zetten en dan te kijken wat er gebeurd en als het probleem zich dan opnieuw voor doet dan moet het ergens anders in zitten.

Heb een gedeelte van het volledige bestand overgezet naar een nieuw excelbestand en daarin de berekeningen opnieuw ingevoerd. Hier blijft alles gaan zoals het hoort. Vandaar dat ik na het plaatsen hier die man had gebeld. Het schoot mij namelijk te binnen dat ik er 1 keer eerder mee te maken heb gehad en dat ook hier heb geplaatst. Ook daarin kwam geen oplossing. Dat bestand heeft nu nog problemen, maar daar moet ik binnenkort toch veranderingen in lay-out gaan aanbrengen. Macro's etc moeten dan weer met celverwijzingen worden aangepast en ook zullen er een aantal nieuwe bij moeten komen. Dit ga ik ook opzetten in een nieuw bestand.

Dus tja... niet geschoten is altijd mis. Ik weet het anders ook niet meer. Heb toch vakantie haha.... al kan ik wel betere tijdsbestedingen verzinnen. Zit nagenoeg de hele dag achter dat ding. Bezig met dit, bezig met dat, bezig met offerten opmaken, afwikkelen van administratie etc.. gaat de hele vakantie door. Leve een eigen bedrijf hebben. Eigen keuze, maar het gezin valt daarmee nog wel eens op de achtergrond. Vandaar dat ik ook thuis bezig ben en mij wel eens moet dwingen tijd vrij te maken voor vrouw en kind.

Maar on-topic. Ik begrijp hieruit dus dat er geen macro tegenop kan?

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: post de patiënt eens...

Patiënt komt op het spreekuur....

Wachtwoord TEST
Eventueel opheffen van beveiliging werkbladen 1235

Heb eigenschappen gewist totdat ze gelijk waren aan hoe die hoort te zijn.
Hierna de VBA weer teruggeplaatst. Na 2 keer stond de boel weer op aangepast en stond er een code extra bij. De bewuste code waar het om gaat.

Probleem zit in tabbald factuur en factuur maken. Bij Tarief en Totaal.

Dit is niet het nieuwe bestand die ik nog in een nieuw bestand aan het plaatsen ben. Dit is de "corrupte".

Bekijk bijlage masala09nieuw10.xlsm

Hoi,

ik heb er even naar zitten kijken en alle macro's doorgelopen.
Bij mij word de formule niet aangepast wanneer ik deze heb terug gezet naar de juiste instelling, ook niet na ongeveer 15x opnieuw opstarten en saven.

Nu viel me op dat je de code op blad Factuur net iets anders is ingericht dan de formule op blad Factuur maken.

Als je deze code nu eens gelijk maakt aan blad Factuur.
Kan je proberen te kijken of het probleem is opgelost.

Code:
=ALS('Factuur maken'!G64="";"";'Factuur maken'!G64)

hierdoor is de "0" die er nu staat vervangen door ""

Gr.

Gebruik voor al die knoppen in het hoofdblad gewoon een hyperlink (zowel intern naar een bepaald werkblad) als extern (naar de website van het bedrijf).
Dat bespaart je al alle code in Module1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan