Getalnotatie Gravity forms Wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Ben momenteel dmv gravity forms een site aan het bouwen op wordpress.
Hierbij moeten een aantal calculaties worden gemaakt.

Helaas krijg ik de getalnotatie vanuit Post Custom Fields (checkboxen) niet goed.
Na het aanvinken van de Post Custom Field (checkbox) moet de waarde (value) hiervan verschijnen in een Number Field.
Als ik waarde 30,00 invul bij de checkbox dan verschijnt het getal 3,000 in het number field (terwijl dit 30,00(dertig) moet zijn).
Bij invullen van waarde 30.00 krijg ik wel 30 maar zonder decimalen, terwijl ik deze graag wil weergeven.

Heb geprobeerd door het wijzigen van de properties van het number field (Round en number format) wel het gewenste resultaat te bereiken.
Ook bij de algemene settings het € teken geselecteerd. Maar helaas..

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Beste Robert,

Ik denk dat we hier te maken hebben met een PHP probleempje.

Allereerst: Ik ken gravity forms niet, maar ik neem aan dat het hier om een WordPress plugin gaat. Meestal kan je bij de plugin pagina vragen stellen.

Ik heb niet zo snel een oplossing voor je, maar het probleem kan ik (denk ik) wel aanwijzen. Dat is dat de Engelse notatie van cijfers anders is dan de Nederlandse. In het Engels schrijft men bijvoorbeeld €30,000.50 (dertigduizend euro en 50 cent) terwijl wij zouden schrijven €30.000,50. Vandaar dat als jij schrijft 30,00 dat dit 3,000 wordt (30,00 is 3000 of 3,000, 3.000 in Nederlands, met de , op de verkeerde plek).

Als je 30.00 schrijft schrijf je in het Nederlands 30,00 en wordt alles achter de komma kennelijk buiten beschouwing gelaten.

Wat je dus wilt is dat je ergens aan kan geven wat er gebruikt wordt voor elke groep van duizend (standaard: , jij wilt .) en wat je wil om de decimalen aan te geven (standaard: . jij wilt ,). Daarnaast moet je aangeven hoeveel decimalen je wilt. Misschien dat het in de plugin kan, anders kan dit allemaal met de php functie number_format().

N.B.: Ik vond via google het één en ander van Gravity Forms over hoe je dit kunt regelen.

@andere forum gebruikers: of zit ik er nu totaal naast?

Groet,

Niels

Laatst bewerkt:
Dag Niels,
Bedankt voor de toelichting. Het gaat inderdaad om een Wordpress plugin. Er is inderdaad een verschil tussen Nederlandse en Engelse getalnotatie alleen krijg ik dit niet veranderd.
De link via google betreft het number format van het numerieke veld. Deze heb ik verschillende keren omgezet, maar het probleem blijft bestaan.
Via de functie php lijkt me wel vrij omslachtig, heb het geprobeerd maar nog niet werkend.. Zoiets als dit moet toch makkelijk via de instellingen zijn te veranderen?

Groet
Robert

Je zou zeggen van wel ja. Ik heb alleen zo 123 geen wordpress omgeving waarin ik kan testen en volgens mij is de plugin ook niet zomaar te downloaden. Ik kan je dus helaas niet helpen zoeken .

Al een vraag gesteld op de plugin pagina? Ik dacht trouwens dat die link over custom fields ging, maar ik heb de pagina alleen gescand.

Heb de vraag geplaatst op het andere forumonderdeel, hoop dat iemand er daar meer van weet. Dank voor je hulp iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan