• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getalnotatie wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Griekje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2015
Hallo,

Als ik naar Excel naar Start -> Getal ga staat er als financiële getalnotatie een dollarteken. Ik selecteer echter steeds het euroteken, dit heb ik ook via het menu 'Meer financiële getalnotaties' aangevinkt bij Symbool, maar het verandert niet.

Dit is een probleempje omdat ik formules wil maken waarbij eurobedragen worden opgeteld, maar die werken nu niet omdat wanneer ik ergens een getal typ dit als $-bedrag wordt vermeld ipv als €-bedrag.

Hoe kan ik het wijzigen dat ik de euro als standaard financiële getalnotatie heb? Alvast bedankt! :)

Hallo,

Normaal is dat makkelijk aan te passen bij celeigenschappen valuta
of bij celeigenschappen aangepast
Code:
€###;[Rood]€-###0,00

Greetz

Beste,

Het is mij gelukt om het valuta aan te passen voor de gehele tabel, echter wanneer ik een lijstje met eurobedragen wil optellen, krijg ik als uitkomst "€ -", dus hier kan ik verder niet heel veel mee helaas. Ik wil zeg maar een standaardformule maken om een rij bedragen op te tellen, wat moet ik dan doen zodat de formule wel een correct antwoord geeft?

Bvdmvg,
Thomas

Hoi,
Kan je een voorbeeldje posten zonder gevoelige informatie?

Greetz

Probleem lijkt overigens bij de decimalen te zitten, al zou ik ronde getallen optellen werkt dat wel maar zodra er 1 getal met een kommagetal tussenzit komt er geen uitkomst meer.

Hoi,
Hierbij een voorbeeldje

Met celopmaak valuta in kolom A en celopmaak in kolom H volgens aangepast (zoals in mijn eerste antwoordje)

Greetz

:) bedankt, ik zal eens even kijken of ik daar verder mee kom, zie in ieder geval dat je gebruik maakt van Aangepast i.p.v. Financieel. Laat ik zo nog wel weten of het is gelukt.

Of geef in de regionale instellingen van Windows het € teken in als valuta symbool, daar zal nu een $ staan.

Of geef in de regionale instellingen van Windows het € teken in als valuta symbool, daar zal nu een $ staan.

Dit bleek de beste oplossing te zijn, nu zijn de problemen helemaal verholpen, problem solved.

Ik dank julle beide :thumb:

Hoi,
@ Griekje mooi zo:thumb:
@ edmoor :thumb: heb weer iets bijgeleerd, zat meer te denken in de richting van een Engelse versie van excel:o

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan