getalreeks toevoegen aan autonummering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelrhebergen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Ik heb een probleempje met mijn factuurdatabase. Ik ben nl. een factuurdatabase aan het ontwikkelen, nu wil ik dat er telkens een nieuw factuurnummer opgebouwd wordt. Zo moet het dus wel een opvolgend nummer zijn , dit kan dus heel mooi met de autonummering. 1 .. 2... 3...4 maar nu wel ik de getal reeks zo hebben in de facturering dat ik een nummer als 001.03 krijg als factuurnummer. Hierbij staat dus 001 als opgevolgend autonummer en 03 voor het jaartal 2003 (dit staat dus in principe vast). Weet iemand hoe ik dit kan ontwikkelen in een tabel met de functie autonummering. Of moet ik soms helemaal van de functie autonummering afstappen? Het mag dus in ieder geval in geen geval voorkomen dat nummers meerdere malen voorkomen in een tabel.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel beantwoorden van de vraag.

Laatst bewerkt:
maak dan een combinatie van 2 velden bv:
[autonr_id]&""&[Jaartal]
waarbij het jaartal uit een datumveld gehaald zou moeten worden, zo niet dan vul je in :
[autonr_id]&"2003"

fer frerichs

Neej dit lukt vrees ik niet.. want ik moet de waarde dus ook in de tabel ingevoerd hebben, zodat later via een query aan de hand vna het nummer de waarde weer opgezocht kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan