getalsnotatie en leestekengebruik in MS Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel09

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2012
Ik moet iets stoms hebben gedaan, maar sinds een paar dagen verschijnt in mijn uitgaande mailberichten en nieuw aangemaakte Word.docs
telkens een komma, terwijl ik de "punttoets"indruk.
Ik weet, dat ik geprobeerd heb om in Excel de getalsnotatie te wijzigen, toen ik tekst naar kolommen converteerde maar daar houdt het dan op.

Hoe maak ik in MS Office de juiste notatie van leestekens?
Nu moet ik bij het schrijven een e-mail voortdurend de komma's wijzigen in punten.

Tabblad start en dan getalnotatie op standaard zetten
maar het kan ook aan je toetsenbord instelling liggen dat moet op taal nederlands staan en indeling VS internationaal

We hebben het hier neem ik aan over de punt op het numerieke toetsenbord; de standaard toetsen . en , op het alfanumerieke gedeelte werken toch wel gewoon? Want in dat geval heb je waarschijnlijk inderdaad de taal van je toetsenbord per ongeluk omgezet naar VS o.i.d. of je hebt je Landinstellingen aangepast.

het schiet nog niet erg op en dat ligt eerder aan mijn onkunde, dan aan jullie reacties.
Als ik in Word en Outlook een punt schrijf, verschijnt er dus een komma.
Als ik vervolgens met de pijltjestoets de komma weghaal, verschijnt de punt wel.
Met een extra handeling bereik ik dus, wat ik wil, maar dat kan de bedoeling niet zijn.

Wie weet er nog een bruikbare oplossing?

NB: het probleem doet zich niet voor als ik via internet ergens op reageer, zoals met deze reactie.

Heb je de Taalunielijst al gecontroleerd? Het helpt als je antwoord geeft op de tegenvragen die we stellen, want dan weten we ook of en wat je hebt geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan