GetDataBack for NTFS, Scriptie, Bootcfg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommygun

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2005
heej heej,

ik ga had laast een pctje geformateerd. maar ik wist niet dat daar de scriptie van een vriend van mij op zat :p maar omdat zij een met wachtwoord bewapende account had kon ik dus ook niet in haar map kijken.
nu heb ik heb ik op D: alle bestanden terug gezet. maar nu wil ik die windows die ik op de D: schijf heb gezet. in het boot programma zetten. zodat ik gewoon die Windows kan laden, en ik kan loggen op haar account.

weet iemand de commando's ect. om dat te doen in Bootcfg?

Ik weet niet of ik helemaal begrijp waar je op uit bent, maar ik neem aan dat je nu 2 besturings systemen op je compuetr hebt en je wil ze allebei in je boot keuze.. :huh: ?

Moet je de pc opstarten met de xp cd in de lade en bij de setup desgevraagt voor R kiezen dan kom je in de recovery console.. Daar type je dan bootcfg /rebuild enter
nu gaat hij zoeken naar alle geïnstalleerde besturings systemen en vraagt of je deze wil toevoegen wat je met J beantwoord..

Dan moet je systeem 1 'n naam geven maakt niet uit wat bv. XP Home/pro 1 enter daarna moet je de boot opties ingeven /fastdetect /NoExecute=Optin enter

hetzelfde doe je met systeem 2..

Normaal gezien moet dit voldoende zijn en krijg je nu bij de opstart 30 seconden de tijd om een van de 2 systemen door te starten, kiezen met pijltjestoetsen en enter..

ALs je niet in de mappen van D komt met een Toegang geweigerd vanwege haar oude wachtwoord kan je ook jezelf opnieuw eigenaar maken van deze mappen
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;308421
Voor xp home doe je dit in veilige modus.. Daar hoef je die bootcfg /rebuild niet voor te doen.. :)

Ik ben de weg hier even kwijt... je formatteert een pc, waar blijkbaar een ander die daar geen weet van heeft een account op heeft? En nu wil je de verloren gegane scriptie die op die account stond terug? Of is die helemaal niet weg, maar staat die in een kopie op D?

Ik ben erg benieuwd, dus misschien kun je een nadere toelichting geven?:)

ik zal het haar fijn uitlegge :)

Pentium 4 loopt traag, het gezin : Josien (moeder) Laura (student) Poline (student) Thijs (student) vraagt mij, Tommygun, om hulp.
Laura is achterdochtig, Laura heeft een wachtwoord.

Tommygun begint aan de pc, en logt in op de account van zijn vriend Thijs. daar ziet hij staan "documenten poline" , "documenten josien" , "documenten thijs" zonder na te denken. zet hij al die documenten op de D: partitie. Tommygun vergeet eventjes dat Laura ook nog bestaat. na een partij formateren. windows erop zetten. WindowsWGA uit het register te vissen. gekloot met ADSL. doet de pc het weer. Tommygun gaat naar robin, een goeie vriend.

Thijs en Tommygun slapen bij Robin, Thijs wordt gebelt op zijn telefoon. Het is Laura!
laura huilt en wiept. haar scriptie is weg. kan het nog terug komen?
tommygun zegt, ik ga het proberen. maar geen garantie he!

Tommygun neemt de pc mee, en zet daar GetDATABack for NTFS op. hij kan alle documenten zien die er ooit op de hardeschijf hebben gestaan, ook van vorige eigenaars. hij ziet de documenten van thijs, hij ziet de documenten van poline, hij ziet de documenten van josien. maar niet die van laura :(
laura had een beveiligde account, en tommygun kan de documenten niet inzien.

Tommygun zet alle bestanden die er ooit op hebbe gestaan (gelukkig maar 16gb) op een partitie. maar sommige windows boot bestanden zijn beschadigd. dus tommygun kan de partitie niet booten, en zo inloggen op laura's account.

want kan tommygun nu doen? om de scriptie van laura terug te krijgen?

(kben in lollige bui)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan