• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getPivotdata?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abreeman

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Mede forumvrienden,

Ik heb in excel een pivot op een database van een Amerikaans administratiepakketje. Het werkt vrij goed (zie eerdere posts).
In 1 tabblad van die pivot heb ik een soort masterdata-overzicht gemaakt van hoe ik graag het schema opgebouwd zie met bijvoorbeeld kolommen, volgorde, Bal/W&V, hoofdverdichting, subverdichtingen, afdelingen etc. etc. In een ander tabblad worden de ruwe data uit de database opgehaald. In dit overzicht heb ik dan met lookupfuncties op het masterdata-overzicht de aanvullende gegevens bij de data gezocht. Dat gaat ook goed.

Maar nu de vraag:
Ik kan dus mooie overzichtjes per afdeling maken etc. maar ik wil graag iets meer. Zo wil ik bijvoorbeeld margepercentages, ebitpercentages etc. Kortom, rekenen met getallen uit die pivots.
Ik weet niet goed hoe ik dat aanpak. Als ik -in een apart werkblad- bijvoorbeeld een formule maak =c4/e4 etc. en in de pivot worden een paar velden ge-collapsed etc., dan kloppen mijn celverwijzingen niet meer met alle gevolgen van dien.

Op het bijgevoegde plaatje zie je een stukje van een pivot. In de columnlabels staan de maanden.
Ik zou via lookup-formules via de subtotalen-regels kunnen rekenen of is dat een omweg?

Ik hoor graag jullie suggesties en ideeen..

Groet,
Arie

Bijlagen

• vb pivot.PNG
    vb pivot.PNG
    12,3 KB · Weergaven: 40
inderdaag bia getpivotdata maar dat is een beetje moeilijk uitleggen vanaf een plaatje ...

Sorry, nu met een korte bijlage. Het is nu geen pivot meer, maar misschien heb je er genoeg aan?

Gr.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan