• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getrapte validatie vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Bekijk bijlage Helpmij - valideren - getrapte validatie.xlsb

Beste,

Ik heb een voorbeeld gevonden van een getrapte validatie.
Gedeeltelijk snap ik dit, maar een gedeelte heb ik ik jullie hulp nodig.
Het gedeelte dat ik de namen moet beheren dat lukt me wel, enkel bij de volgende stap in de validatie is de formule in gegevensvalidatie "=INDIRECT(B1)" dit snap ik niet.

Nu wil ik dat de gegevens opgehaald gaan worden uit blad 2 ipv blad 1maar ik weet niet hoe ik dan "=INDIRECT(B1)" moet aanpassen zodat hij de gegevens pakt van blad 2.

Als dit is gelukt wil ik eigenlijk nog een derde validatie invoeren, maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
In de bijlage een voorbeeld van hoe ik het tot nu toe heb.

Is het ook mogelijk om dan nog een keer een getrapte validatie te doen maar dan met andere gegevens ook uit blad 2 (zie gedeelte netting/flwopack)

Groet Henk

Die B1 = de inhoud van de eerste validatiebox.
Als het bereik de zelfde naam heeft moet hij die vinden.
Anders zit het probleem daar.

Beste,

"=INDIRECT(B1)" staat goed en werkt idd.
Enkel als ik de validatie in b1 naar blad2 verwijst gaat het goed maar als ik dan b3 waar "=INDIRECT(B1)" staat wil verwijzen naar blad2 gaat dat niet lukken

Henk

Je hebt de bereiken op blad2 Doos_1, EPS_1 en IFCO_1 genoemd. Je zal dan de gegevens in de eerste keuzelijst ook zo moeten noemen.

Beste,

Dat klopt,
als ik die verander naar "=assortiment_1" (die staat verwezen naar blad2) dan pakt hij die wel van blad2, maar B3 blijf zoeken op blad1.
sorry maar ik probeer zo duidelijk moegelijk de uitleg te geven.

Cel B1 en B3 moeten de gegevens van blad 2 halen, maar hoe kan ik dan B3 de gegevens uit blad 2 laten halen.
Daar staat de code "=INDIRECT(B1)", maar moet ik dan ergens anders nog een verwijzing doen naar blad 2!

Henk

Eerste gedeelte is gelukt

Beste,

Na dat ik een nieuw werkblad heb gemaakt heb ik er geen problemen meer mee :-), en is het dus gelukt.

Weet iemand ook hoe ik dan een volgende stap kan maken.
Ik heb nu bv.

ifco
400 x 300 x 119mm
Maar wil ook nog kunnen kiezen uit een kleur.

Alvast dank!

Henk

ExcelAmateur,

Dank voor je input.
Ik ga er mee aan de slag.

Groet Henk

Ik heb geschreven = indirect(B3) maar dit klopt niet,
Moet zijn = Kleur

Dit heb ik op blad2 kleur genoemd.

Sorry voor de verwarring.

Laatst bewerkt:
Status