Geuploade bestanden zijn leeg (0)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snamfoh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Sinds ik een andere Desktop PC heb met Windows 7 64 bits. Kan ik met Filezilla geen bestanden meer uploaden naar mijn website. Als ik bestanden met FileZilla upload naar mijn website, dan worden ze wel geplaatst maar ze zijn leeg, inhoud 0!
In een flits zie ik de inhoud weergegeven resptivelijk 828 en 5 kb, maar al snel veranderd dat in 0 en ook de aanmaakdatum veranderd soms. De website is op mijn vorige PC met windows XP 32 bits gemaakt met Frontpage en werkte goed, nu kom ik er niet meer in omdat de inhoud van index.htm leeg is . Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is en hoe ik dit probleem het beste kan oplossen?

Met vr. gr.

Bob Hofmans

Laatst bewerkt:
Hoi Bob,
Even een paar dingen uitsluiten:
  • Je hebt de laatste versie van FileZilla (3.5.3)?
  • Je zit niet toevallig tegen de limiet aan van je beschikbare webruimte?
    (Dan maakt bij mij FileZilla er soms ook 0kB van, of herhaalde mislukte pogingen)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Csshunter,
Ja, ik heb de laatste versie van Filezilla geinstalleerd en nee ik zit nog lang niet tegen m'n limiet aan.

Mmm, jammer, die moeten we dus afstrepen.
Nog eentje voor de afstreep:
  • Heb je Win7 over je XP heen geplakt (met behoud van alles wat daarin zat)? (ik weet niet of dat kan!)
  • Of heb je FileZilla opnieuw geïnstalleerd onder Win7? Zo nee, eens proberen te herinstalleren.
    (Op de download-pagina van FileZilla staat dat deze ook geschikt is voor Win7 64bits, dus dat kan het niet zijn)

Als dit het ook niet is:
  • De bestanden zelf zijn niet per ongeluk corrupt (werken ze wel lokaal?)?
    (Een enkele keer heb ik dat vroeger wel eens met FrontPage gehad: aan niets is te zien dat er iets mis is, maar de pagina doet het toch niet)
  • Alle settings van FileZilla staan goed?
  • Al eens vanaf een andere computer geprobeerd iets te FTP-uploaden naar de site?
    Als dat wel lukt, kan uitgesloten worden dat het aan iets op de server ligt. (een hackje ofzo)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Css hunter,
Leuk dat je dat vraagt, het zijn precies de dingen die ik intussen uiteprobeerd heb/nagelopen heb.
Concreet: Ik kocht de Desktop PC (Een Akoya P5330 D) compleet met windows 7 64 bits versie en heb FileZilla opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Ik ontdekte zelf ook dat FileZilla draait op een 64 bits omgeving, dus dacht dat zit wel snor.
De bestanden zij niet corrupt, alles draaide op mijn vorige PC perfect (Windows XP 32 Bits).
Frontpage wordt door Microsoft niet meer ondersteund, maar de websites die er op gemaakt worden doen het nog steeds goed!
De settings van Filezilla heb ik wel drie keer nagelopen maar ze staan goed, stonden al goed anders zou hij het op mijn XP ook niet goed gedaan hebben. Ik heb elders nog een Laptop staan met Vista, ik ga daar maar eens mee aan de slag, msschien help dat.
Wat mij verbaast is dat Windows 7 64 bits zo ******* slecht samenwerkt met andere toepassingen.
Als ik dat van tevoren geweten had zou ik voor een 32 bits verzie gegaan zijn. Wat mij nog het meeste opvalt is dat de bestanden die geupload worden in een flits de ware inhoud laten zien, en dan plots op nul staan??

Zou het misschien op een of andere manier een rechten-kwestie kunnen zijn?
Ik zit te denken aan het volgende scenario:
  • FileZilla vraagt aan Windows7 een bestand op om te uploaden.
  • Het eerste van het bestand is de bestandsheader, met daarin o.a. de bestandsgrootte, die FileZilla noteert.
  • Maar Windows vindt dat FileZilla onvoldoende (map)rechten heeft om het bestand op te vragen, en blokkeert de aanvraag.
  • FileZilla krijgt een 0-bestand binnen, gaat dat uploaden (snel gebeurd!), en corrigeert de bestandsgrootte naar nul.
  • Zoiets zou ook de flits van de correcte bestandsgrootte kunnen verklaren.

Heb je al eens geprobeerd om FileZilla met Administrator-rechten te openen, en helpt dat?
Of misschien via een omweg: te uploaden bestand naar USB-stick kopiëren, die in de pc laten zitten, en FileZilla vanaf de stick laten uploaden?

En nog even iets anders: nu staat deze vraag bij het forum-onderdeel FrontPage/Expressionweb.
Maar daar zal het falen van de Win7/FileZilla-combinatie niet aan liggen (een met Kladblok gemaakt text-bestandje zal ook niet te uploaden zijn).
  • Je zou een moderator (via de knop "Meld misbruik") kunnen vragen deze vraag naar het Windows-7 onderdeel van het forum te verhuizen, waar je wellicht meer kans maakt op een echt antwoord ipv mijn raadwerk.

Oho! Misschien toch? FrontPage zal geen 64 bits zijn, zou dat de problemen kunnen veroorzaken? - Toch even een in Win7 gemaakt text-bestandje proberen te uploaden! Wordt dat wel opgepakt, of ook niet?

En hieruit blijkt maar weer: van Windows7 weet ik niets af! (als tevreden XP-gebruiker) ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Oke, ik heb het probleem opgelost door mijn laptop te gebruiken met windows Vista, daarmee gaat het wel, Windows 7 laat het afweten! Bedankt voor de bijstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan