Gevaarlijk rood ledje

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Heb net op me moederbord gekeken en zodra ik de computer start dan gaat er een rood lampje branden tussen me ram geheugen en me processorkoeler. Het volgende kan ik terug vinden in de engele moederbord handleiding:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
If the DIMM Standby LED is lighted, you must power-off the system then turn off the power supply's switch or unplug the power cord prior to installing any memory modules.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat moet ik precies doen, want snap het niet echt...

Zo moeilijk is het niet

De vertaling is:

Met je tengels van je dimm af blijven als het ledje brand.

Eric.

Nee!!

Nee hoor echt niet.

Dat ledje zit op veel borden, zodat je niet per ongeluk gaat zitten rommelen als de spanning er nog op staat.

Eric:thumb:

P.S. er staat dat je hem uit moet zetten en de kabel er uit trekken voordat je je dimm vervangt.

Oeps wat schaam ik me toch dat ik zo slecht in engels ben.. In ieder geval bedankt voor het snelle antwoorden (bespaard me 776 euro voor een nieuwe moederbord, videokaart, processor en geheugen) :thumb: :thumb:

Mvg,
Martin

Geeft niets hoor

Beste Martin,

Zal proberen niet meer van die "lollige" antwoorden te geven, maar kon het niet laten. Maar je kunt er op vertrouwen dat als ik iets roep, het waar is.

Ik zal nooit iemand met een kluitje in het riet sturen. Als het echt gevaarlijk was, had ik je heus wel gewaarschuwd.

M.v.g.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan