Gevalletje RMA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Berichten
153
4-5 maand geleden mijn pc gekocht en geassembleerd. had sinds dag 1 al problemen met mijn kaart. kon maar 2 min een spel spelen en het beeld ging uit. bleek een bekend probleem te zijn en was te verhelpen door de powerlimiter naar 50% te verplaatsen in catalys control center. sinds dien heb ik al in 3 spellen gehad dat ik een random zwart scherm krijgt die niet meer hersteld. moet de pc handmatig uitdrukken en dan heb ik weer beeld. het zwarte scherm gebeurd vaker in spellen die meer specificaties vereisen. Ik heb het nu al in trackmania nations, Euro truck 2 en GTA 5 gehad. in de loop der tijd wou ik mijn kaart RMA doen en een GTX 970 gaan halen. ben dus bewijs stukken wezen verzamelen zodat ik in mijn voordeel sta met de RMA. Graag wil ik dat u de video bekijkt zodat u weet over wat voor probleem ik het heb. https://youtu.be/BvbLrhX34ao

Specs
I5 4440
8GB DDR3 1333MHz
MSI H81MP33
Coolermaster G550M
Club 3D R9 290 Royalking

zou ik de kaart RMA doen?
http://imgur.com/a/vgGqb
 
Dat verhaal klinkt inderdaad als een gevalletje te weinig voeding....
Ik zie in de specs van die kaart dat hij onder volle belasting 250Watt verbruikt, de CPU 84Watt, het geheugen pakweg tussen de 50 en 100Watt, en dan de rest van je systeem nog. Dat komt al behoorlijk in de buurt van die maximale 550Watt.

Bovendien... er is altijd verlies. Om 550Watt aan je systeem te kunnen leveren, zal de voeding méér dan 550Watt uit het stroomnet moeten kunnen trekken.
 
Op deze website wordt een voeding van minimaal 650 Watt aangeraden ( zie tabel ).
Een 750 watt merk-voeding is zeker aan te raden, 1000 watt is "over the top" en wat prijs en efficiëntie betreft niet aan te raden.
In elk geval is de videokaart niet de schuldige.....
 
Heb de kaart RMA gedaan en heb gelijk gekregen. heb gekozen om hem niet te laten repareren en hem om te ruilen voor een 970 evga acx 2.0
 
Mooi, ik verwacht niet dat je met de 970 problemen met de voeding krijgt.
Verwijder wel eerst de drivers van de R9, Driver Sweeper is daar een prima programma voor..:thumb:
 
Bedankt! heb inderdaad eerst met DDU AMD drivers verwijderd en toen de 970 geinstalleerd. In principe was mijn G550M voldoende voor een single R9 290. ik had 42A op de 12V Line wat voldoende is voor de R9 290.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat verhaal klinkt inderdaad als een gevalletje te weinig voeding....
Ik zie in de specs van die kaart dat hij onder volle belasting 250Watt verbruikt, de CPU 84Watt, het geheugen pakweg tussen de 50 en 100Watt, en dan de rest van je systeem nog. Dat komt al behoorlijk in de buurt van die maximale 550Watt.

Bovendien... er is altijd verlies. Om 550Watt aan je systeem te kunnen leveren, zal de voeding méér dan 550Watt uit het stroomnet moeten kunnen trekken.
Lol, die wattages staan voor het te max. te leveren wattages van alle voltlijnen bij elkaar aan de secundaire kant van de trafo en zegt niets over het verbruik aan de primaire kant, die wordt minder als het rendement hoger is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan