Gevaren draadloos internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Ik heb nu al het één en het ander over draadloos internet gelezen dat dit schadelijk voor de gezondheid zou zijn. Ik maak mij nu ook zorgen omdat ik onlangs een d-link green technology (dlink Dir 652) router gekocht heb met 2 atennen en ik vrees nu voor m'n gezondheid :confused: want tot nu toe heb ik enkel maar negatieve verhalen gelezen over het wireless lan, ik heb zelf zitten zoeken achter positieve verhalen maar heb die niet gevonden ! Ergens stond er zelf "draadloos internet = de asbest van de toekomst".

Nu zou ik graag eens willen weten wat jullie ervan vinden want ik begin me nu toch wel serieus zorgen te maken.

ach, al zou het niet je eigen straling zijn die je oppikt, is het wel die van je buurman met draadloos internet. het maakt volgens mij allemaal geen zak uit, overal komt straling uit, je internet, maar ook je mobiele telefoon die je de hele dag in je zak heb nota bene.

ik denk dat het aantal mensen dat daadwerkelijk iets krijgt van zo'n draadloos routertje op enkelingen ligt.

daarnaast is er nog het CE keurmerk. als dit erop staat zou het aan de gezondheideisen moeten voldoen...

Vergeet de radio golven niet :)
De dikke antennes op daken voor de mobiele telefoontjes.
Straling rond hoogspannings masten.

You can run, but you can't hide.

Hoi,

Ja, voorkomen kan je het niet (meer).
Wellicht een onderwerp voor Wikeleaks: Verdonkeremaande onderzoeken naar electrosmog .....
Zoals gezegd: uit je 'omgeving' kan je het niet weghalen: draadloze netwerken van je buren die je op je eigen computer in het rijtje ziet staan; de draadloze huistelefoon met een bereik van zo'n 100 meter .... het zendbereik van UMTS en straks de onbeperkte internetverbinding in het openbaar vervoer.

Wat je er zelf tegen zou kunnen doen:
- geen draadloos, maar bekabeld internet
- geen draadloze huistelefoon
en er zijn vast meer voorbeelden te noemen.

De één is er gevoeliger voor dan de ander.
Ik 'liep' zo'n vier jaar geleden bij een natuurgeneeskundige annex kinesiologe.
Om dat laatste gaat het. Op een keer stopte ze bij een consult en vroeg of ik een mobieltje bij me droeg. Dat was inderdaad het geval en ze vroeg het ding weg te leggen. Met andere woorden ze kon direct de invloed van de straling merken.

Op een keer stopte ze bij een consult en vroeg of ik een mobieltje bij me droeg. Dat was inderdaad het geval en ze vroeg het ding weg te leggen. Met andere woorden ze kon direct de invloed van de straling merken.

Dat is ook hoe je het zelf oppikt.

Ik kan ook op straat na een willkeurig persoon lopen en vragen of ze een mobiele telefoon bij hebben..95% loopt met zo'n ding

maw Een goede gok ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan