• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gevens van excel bestand naar ander excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Best mensen

Ik heb een 2 tal excel bestanden, bestand 1 is een bestand waarin we de nummering van nieuwe offertes bijhouden. Bestand 2 is een calculatie bestand. Het nummer wat in bestand 1 aangemaakt wordt dat wordt ook gebruikt in de calculatie als referentienummer.

Graag wil ik als er een nummer aan is gemaakt, dat wanneer je dat nummer gebruikt voor je calculatie, de formule kijkt of dit nummer gelijk is aan het nummer in bestand 1, zodat als de nummers over een komen de gegevens die er achter staan (zoals adres, contactpersoon e.d) verwerkt worden in bestand 2 in de checklist die het 2 tabblad is van de calculatie.

hoop dat de uitleg goed is.

graag hoor ik van jullie. :rolleyes:

bijlagen

anders plaats eens de bestandjes, ontdaan van gevoelige info.

je zult zien dat je geholpen gaat worden.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Zoek eens op "verticaal zoeken" in dit forum.

Sorry kan dat niet doen want er staat te veel info, wat niet op straat moet komen, ik maak wel even een ander bestand wat er wat op lijkt en dat zet ik er wel op:thumb:

Hierbij de bestanden, dit is ongeveer wat ik bedoel, graag reactie:rolleyes:

geef niet te snel commentaar, want zelfs een klok die stil staat heeft 2x per dag gelijk

Bijlagen

Zoals mijn vermoeden.

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$5;[bestand001.xls]Blad1!$A$5:$F$11;KOLOM()-1;0)

en doorvoeren naar rechts.

Succes.

Laatst bewerkt:
Super,

dank je. heb het in het origineel toegepast en het werkt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan