Gevolg van overhit of kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,
Gisteren heb ik na het spelen van een hele zware game heel snel achter elkaar op leave game, quit en daarna mn pc op standyby gezet. Dus dat de koeler van de videokaart niet meer draait...

Toen ik hem daarna weer aanzette krijg ik hele overdreven vage "schaduwen" op mijn desktop, van die zwarte lijnen naar rechts.. Ook op internet en spellen kreeg ik zo'n hele gekke vaagheid,. Eerst dacht ik dat het wat met de effecten was, dus die heb ik maar uitgezet, dat hielp niks.. Wat gek was, elke minuut veranderde de "intensiviteit" van de vaagheid, dus soms was het egt heel vaag dat je ogen ervan pijn deden en een minuut later viel het allemaal wel mee. Ik had er een printscreen van gemaakt en opgeslagen alleen als ik hem vandaag open ziet het er allemaal normaal uit.

Is dit maar eenmalig door overhitting ofzo of is er iets stuk in de videokaart? Vandaag heb ik er helemaal geen last van..

Stefan

Hoi,

Nee hoor, dat is niet 'eenmalig'.
Wanneer je applicaties draait met een hoge grafische belasting kan het maar zo weer gebeuren.
Wat dus betekent dat je grafische kaart het niet goed aankan .... op z'n end is .... zoals gezegd: mogelijk een nieuwere driver.
Kortom van alles mogelijk, maar niets doen is wachten op herhaling .... denk ik.

Maar ik heb hem zaterdag opgehaald.. Het was een nVidia GTS250, zou hij dan nu al stuk zijn :(? De voeding is iig zwaar genoeg, vandaag weer zware games gespeeld maar nu ging alles goed, ik hoop dat het eenmalig is!

Haha, ik heb de oplossing, de stekker van het beeldscherm maakte niet goed gecontact.. Als ik er een beetje aan trek doet hij het weer zonder die witte strepen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan