Gevolgen van RAM upgraden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cgelici

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hoi,

Ik vroeg me af wat de gevolgen zijn als je je RAM geheugen verhoogt. Natuurlijk zal je systeem sneller werken ! Maar ik bedoel meer nadelige gevolgen indien deze er zijn.

bv. Zal mijn cooler/ventilator meer geluid maken ?

Ik wil van mijn Toshiba A300-12K het geheugen van 2GB (2x1GB) verhogen naar 4GB (2x2GB)

Kan iemand mij misschien hierover inlichten ? Ik weet welk geheugen ik nodig heb. Wat ik erbij zou willen weten is waar ik verder nog aan moet denken. Ik draai op Vista Home Premium. Pakt deze de volle 4 GB wel ?

Als iemand mij hierover iets kan vertellen zou ik het erg op prijs stellen !

Bij voorbaat dank.
cgelici

Er zitten geen nadelen aan meer geheugen toevoegen. Extra stroomverbruik is verwaarloosbaar. Wees er verzekerd van dat je het juiste type geheugen koopt (so-dimm, ddr2 en de juiste klok frequentie).

Waarschijnlijk heb je de 32 bit versie van Windows Vista. Deze kan van maximaal 3,5 GB gebruik maken. Dat is altijd nog beter dan 2 GB.
http://blogs.microsoft.nl/blogs/tonykrijnen/archive/2007/02/20/10345.aspx

Edit: Ik vraag mij af of die link die Raymond geeft wel klopt... Als ik op de site van Toshiba zelf kijk, zie ik een vergelijkbare laptop waar wel tot 4 GB in kan.

Laatst bewerkt:
Ja ik dacht wel dat ik 4GB er in kon doen. Mijn laptop ondersteund dat wel, maar als vista dat niet doet dan weet ik het niet zeker. Ik heb gehoord dat 3gb niet echt ''lekker'' werkt en dat je beter of 2 of 4 er in moet zetten.

Ondersteunt Vista Ultimate wel 4GB ? Of licht het eraan of het 32bit is of 64bit ?

Zou het beter zijn als ik nou gewoon 2x2gb voor 3.5gb doe (max),
of 1x2gb en 1x1gb (3gb)

Ik heb net dat artikel van microsoft blog gelezen...

Als ik nou XP erop zet dan ??? Is dat beter ? Wie raad dit mij aan ? Ik denk dat ik iemand ben die iets meer dan de gemiddelde nederlander achter de pc zit. Maar ik haat wachttijden en ik heb heb geld er wel voor over...Kost toch niet zo veel

Daar blijkt inderdaad uit dat hij wel 4 GB ondersteunt.
Het hangt trouwens van de 32 of 64 Bits af. Ik zou er gewoon 4 GB in doen dan hoor.

jaaa hier nog een derde reactie achter de vorige...

Ik las ook onderaan dat het probleem met SP1 is opgelost, klopt dat ? Want die heb ik wel... :):thumb:

Ik heb SO-DIMM DDR2-667 nodig of niet ? Kan iemand dit alsjeblieft bevestigen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan