• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gevonden Cell inkleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo allen,

Ik heb een klein vraagje:

Ik heb een excel lijst waar kolom J per cel een unieke waarde heeft.

Nu wil ik op een ander blad 1 "zoekveld" die word beschreven door een barcode reader

eens daar een waarde instaat wordt dat vergeleken met Kolom J , zowel wordt de kleur van die cel veranderd

eens dit gebeurd is wordt dat "zoekveld" opnieuw leeg gemaakt opdat de volgende code kan worden gescanned.

ik heb al geprobeert met Match en Vlookup , maar dit kan enkel om van Cel tot Cel te vergelijken en wordt het resultaat niet vast gezet eens de waarde opnieuw verwijderd is.

iemand een idee ?

Dank bij voorbaat,

Xtremegamer

plaats eens een voorbeeld bestand, en het liefst het originele bestand waarbij je de persoonlijke data verwijderd. Zodoende kan men een macro bouwen (die heb je namelijk nodig) die past. Scheelt jouw en vooral de helpers een hoop moeite aangezien ze meteen iets werkend kunnen voorstellen zonder je uit te hoeven leggen hoe je zoiets opzet.

Hoi,

Inderdaad stom van me :o

Ik heb 2 kolomen - die serie-nummer bevatten en andere de "check" waar ik indien mogelijk via macro (Case functie ?) bepaalde kleuren aan condities kan geven (In stock , niet meer in stock , geen serie-nummer, Onbekend Serie-nummer)

2de tabblad staat al een "zoekveld".

zover heb ik gevonden hoe 1 cel met 1 cel te vergelijken maar geen idee hoe ik bovenstaande condities in een macro moet gieten of hoe die dan op zijn beurt cellen definieërt.

Met voorbaat dank,

Xtremegamer
Bekijk bijlage Stock_check.xlsx

Kolom J bevat in dit voorbeeld bepaald geen unieke waarden.

Kolom J bevat in dit voorbeeld bepaald geen unieke waarden.

Klopt , is door herschikking veranderd - de kolom met benoeming "Serial number" in dit geval H zou het moeten zijn , heb daarnaast de "check" kolom geplaatst.

ik ben nogal slordig deze week zo blijkt.:rolleyes:

alvast bedankt !

In de werkbladmodule "Check":

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim Cl As Range

If Target.Address <> "$B$4" Or Target.Value = "" Then Exit Sub
    Set Cl = Sheets("Stock").Columns(8).Find(Target.Value, LookAt:=xlWhole)
    If Not Cl Is Nothing Then
        With Cl.Offset(, 1).Interior
            .ColorIndex = 20
            .Pattern = xlSolid
        End With
        Target = ""
    End If
End Sub

Hallo,

De code werkt perfect voor serie-nummers, nu heb ik gemerkt dat voor sommige producten enkel part-numbers beschikbaar zijn.

nu heb ik de code gekopieërd naar een ander werkblad en toegepast op de Part-number want ik vond niet meteen hoe ik dit via 1 module kon combineren.

Nu weet ik ook niet meteen hoe ik de code kan aanpassen zodat van wanneer meer als 1 dezelfde Part-number word gevonden deze optelt om zo een totaal te vinden.

Gezien ik via een barcode scanner werk die deze dus in die cel B4 plaatst en dan uitvoert kan het zijn dat er meer als 1x het zelfde product wordt gescanned wat het aantal in stock representeerd.

eens dit op punt staat , bespaart me dit een hoop werk :rolleyes:

Dank bij voorbaat,

Xtremegamer

Part-numbers?
Kun je een en ander verduidelijken in je voorbeeldbestand?

Hoi ,

Sorry, voor mij is het natuurlijk van zelfsprekend.

Hierbij mijn aangepast excel bestand Bekijk bijlage Stock_check.xlsm

Nu staan er dus 2 tabs Check Serial & Check Part.

Check part doet net hetzelfde als check serial alleen gaat deze naar kolom E kijken ipv H

Geen idee hoe ik dit in 1 module giet nu apart kan ook gewoon.

Enige wat ik nog zou wensen is :

dat bij part-number zowiezo +1 word gedaan vb.

je scant part-number 1234 - cel word groen met aantal 1.

je scant even later terug part-number 1234 - aantal wordt met 1 vermeerderd.

enige wat ik eventueel nog graag zou willen moest het kunnen :

Stel je ben in tab serial - je scant een serie-nummer maar deze is niet herkend, word op Tabblad "Nieuw" Ingevuld in aparte kolom

Stel je ben in tab Part - je scant een Part-nummer maar deze is niet herkend, word op Tabblad "Nieuw" Ingevuld in aparte kolom

dan kan de tab "nieuw" achteraf worden ingevuld met de bijhorende details.

als de basis ligt kan ik eventueel nog andere dingen proberen toe te voegen.

alvast bedankt voor je hulp!

Xtremegamer

Ik ga ervan uit dat part-scan de qty in kolom F moet ophogen:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Timshel,

Werkt perfect ! bedankt voor je hulp.

,groetjes

Xtremegamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug