Gevonden worden in Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigWilly

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Wie heeft ervaring met een "Search engine submitter Tool"? Welke is de beste? Ik meld mijn website al maanden lang aan bij Google en andere zoekmachines en heb ook metatags en andere zaken in orde (denk ik) maar nog steeds is mijn site niet geindexeerd in google. Het nu al 10 maanden geleden. Wat doe ik fout of gebruik ik de verkeerde tools?
Welke aanmeld software is de best?
Ik wordt er niet goed van.
Ik hoor net van een collega die een site nog maar enekel uren heeft geupload en die was al in google te zien. Als ik naar de broncode van zijn website kijk, pas ik ook dezelfde metatags toe, maar blijkbaar is er toch iets fout aan mijn site. Het enige wat verschilt is dat mijn site uit Frames bestaat. Accepteerd Google dan geen Frames?

Mijn site over biertafel nl was na 4 uur al zichtbaar op Google. De site was rechtstreeks bij Google aangemeld.
Na +/- 2 maanden bleef hij steeds bij de eerste twee vermeldingen staan, en dat nu al een jaar.

We zorgen er wel voor dat de startpagina hetzelfde blijft zodat de 'zoekrobot' van Google hem onveranderd terug ziet.

Google gebruikt al lang geen metatags als description en keywords meer om pagina's te indexeren. Er wordt gekeken naar de tekst in de body van de html-pagina's om een beschrijving van de inhoud te geven.
Metatags die wel nuttig zijn, maar niet in jouw indexpagina staan, zijn <meta name="robots" content="index, follow"> en <meta name="revisit-after" content="14 days"> die er respectievelijk voor zorgen dat de robot ook de subpagina's bezoekt en indexeert en dat de robot (in dit voorbeeld) elke 14 dagen terugkomt.

Verder is het af te raden je meerdere malen bij Google aan te melden. Dat kan juist tot resultaat hebben dat je site niet opgenomen wordt.

Daarnaast is jouw domeinnaam zo'n beetje de laatste die ik zou kiezen - alleen al in de Nederlandse pagina's levert de zoekterm Informatie 12.900.000 pagina's op - misschien staat je site er al tussen, maar kun je hem niet vinden.
Wanneer ik echter de term Biertafel (zie vorige antwoord) opgeef levert dat 279 resultaten op. Dan ben je natuurlijk een stuk makkelijker te vinden.:)
Ik zou dus een andere domeinnaam nemen.

Guus.

Als eerste: GOOGLE HAAT FRAMES!!
heel erg, 1 van mijn sites bestaat uit frames en dat heeft heeeeeeeeeel veel moeite gekost om die te laten presteren op google, bespaar je de moeite en bouw een andere!

Bij de andere:
sitemap.xml uploaden

Keywords beperken (dus niet te veel)
Per pagina zorgen dat er bij de beschrijving wel degelijk verschil zit en dat het te maken heeft met de inhoud van de pagina zelf
Je site alleen handmatig aanmelden bij link paginas, niet een programma die het meteen bij 200 tegelijk doet want dan krijg je straf van meneer google.
Nooit betalen voor links, dat ziet google lang niet altijd maar als ze het zien dan ben je in een klap kapot.

Zorgen dat alle interne links in ieder geval op de homepage worden weergegeven.
Subpaginas maken die elk een eigen onderwerp hebben.
Regelmatig je site updaten, dit vind google lekker en daardoor blijft je site in the air.

De volgende tip is er een waar je normaal veel voor betaald, die geef ik dus maar 1:

Open een totaal andere domeinnaam
Zet hier een blog op en plaats om de 3 dagen een verhaal van minimaal 500 woorden (dit is best veel dus dit gaat je heel veel tijd en moeite kosten). De verhalen moeten iets met het onderwerp van je site te maken hebben. Dit hou je 3 maanden vol zonder ook maar een keer daadwerkelijk je sitenaam of je merk te noemen maar dus wel elke keer het onderwerp van je site ( www.liefhondje.nl is je site, je verhalen gaan dus over honden, honden die erg lief zijn en wat ze allemaal meemaken).

Na 3 maanden zet je ineens in een verhaal 2 keer een link naar je site.

Google denkt: een site zonder links waar regelmatig een flink verhaal op komt, dat is boeiend, die houden we in de gaten... hey weer een flink verhaal, en weer 1 en ze gaan ook nog eens allemaal over 1 onderwerp... na 3 maanden zegt google: hey een link naar een soort gelijke site, die moet wel fokking goed zijn!

Pof je staat op plaats 1... blijf om de week vanaf dat moment een verhaal uploaden, 2 keer per maand 2 links naar je site en niemand verslaat je nog

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan