gevraagt om wat hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

knutselkan

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
hallo beste helpmij ik ben knutselkan of te wel harry en ik had een dringede vraag
ik ben hier met een computer van mijn buurman aan het werk wat die heeft na dat hij zijn asus moeder board heeft op gebouwt in een andre kast een groot probleem ik probeer hem gewoon weg te helpen maar het leuk mijn niet het is namelijk zo hij heeft een asus moedeboard p5gc-mx/1333 en hij heeft dus een nieuwe hardeschijf gekocht maar nu wil ik het bestuurings progama van windows 7 ultimate er op gaan zetten dit duurt als eerste heel lang voor hij wat gaat doen dan later krijg ik te zien dat hij geen bestruuring kan vinden van cd/dvd en ik kan nu gewoon weg niet veder ik hoop dat iemand mijn uit kan leggen wat ik hier aan kan doen ik heb ook al andere dvd speler geprobeert werkt niet ik heb windows xp geprobeert wil ook niet en deze man heeft niet zo veel dat hij nieuw kan kopen dus ik hoop wat van u te horen wat ik hier aan zou kunnen doe en dit is wat hij dus aan op het beetscherm aan geeft

een vereist stuurprogama voor een cd/dvd-station ontbreek als u een diskette cd dvd of een usb flashstation met stuuriprogama heb dient u dit nu te plaatsen

en ik heb het board dus los op mijn tafel ligen en ik heb dus nu net de harde schijf en de dvd speler los gemaakt van het moederboard en hem dan op nieuw op gestart en dan geeft hij dit aan op mijn scherm chassis interuded fatal error system halted

dank u voor al de hulp die ik kan ontvangen

mijn dank is groot

Laatst bewerkt:
ja hij heeft een ligale windows 7 daar wil hij het dus niet op doen ik heb een ilegale geprobeert maar ook daar doet hij het niet op hij begint wel met op starten maar dat duurt heel lang en dan krijg ik te zien stuurprogama cd/dvd problemen en het maak niet uit welke versie ik er op wil zetten heb ook xp geprobeert en win 98 maar hij wil gewoon weg niet maar bedank voor je snele andwoord

wel, kijk eerst eens of de harde schijf wel goed aangesloten is, kijk dus zowel op het moederbord als op de harde schijf zelf of de kabel goed inzit, ook kijken of de stroomkabel goed inzit. zelfde doen met dvd-speler.
Als dit niet werkt moet je eens met een andere kabel proberen

controleer ook eens of het RAM er wel goed inzit.
misschien dat de voeding niet meer goed werkt, probeer eens met een andere?
kijk eens of alle voedingskabels goed inzitten, ...

probeer eens zonder Hd op te starten.
Krijg je dan het bios te zien? bios piep?
pilaartjes onder moederbord goed?
Master-slave.
Master C schijf ,,,,,,,, slave cd-rom-dvd.

Is de HD al geformatteerd?

Laatst bewerkt:
bedankt

beste man ik heb verschilden kabelsgeprobeert een nieuwe harde schijf en ik heb verschilden dvd speler geprobeert en ja de geheugen heb ik er uitgehad en op nieuw in gezet maar het geke is wat ik ook probeer het leuk niet ik heb zelfs de bios reset ook dat heeft geen zin maar bedankt voor u andwoord

Voor opstarten,heb je alleen geheugen en een videokaart nodig.
Verder nog niet.
Als eerst het bios maar opstart.
IS het Bord goed geplaatst? kijk daar eerst naar,

oke dat heb ik nog niet geprobeert

het op starten zonder harde schijf heb ik nog niet gedaan maar mijn harde schijf is master en mijn dvd is de slaaf en ik ga een kijken wat hij gaat doen als ik zonder harde schijf de boel gaat op starten want het geke is hij wil het er wel opzetten maar ik op een gegeven moment krijg ik dit in beelt

een vereist stuurprogama voor een cd/dvd-station ontbreek als u een diskette cd dvd of een usb flashstation met stuuriprogama heb dient u dit nu te plaatsen

en ja ik heb geen stuurprogama voor mijn dvd of cd dus ik weet niet hoe dit veder moet bedankt voor u andwoord

als eerste wil ik u dank voor het andworden alemaal en voor u hulp

nou nik heb nu de harde schijf er af en ook mijn dvd speler alleen de muis en toese board en monietor zitten er op dan krijg ik dit als ik de pc opstart

chassis intruded fatal error system halted

moederdoard ligt los op tafel

ik heb dat moederboard lost op tafel liggen zit dus niet in een kast

Hoi !

@T.S.: Die melding betr. chassis intrusion is volmaakt onbelangrijk en heeft niets met het functioneren van je mobo te maken !

De oorzaak hiervan is 'n kontaktje dat aangeeft dat je behuizing geopend is (geweest).
Kun je op Disabled zetten in het bios.

Veredr: In het bios kiezen voor: default settings.

In het bios kiezen voor: IDE of ACPI - modus, en je installatie zal verder zonder problemen verlopen.

De rest van de in dit topic geopperde nonsens (exept de vraag van @Berry) kun je vergeten.

Greetz,

Harry.

Je heb gelijk,Harry.
In het begin erover heen gelezen,dat hij al op tafel lag.STOM van mij.
En Chassis intrudet.

hallo harry

ik heb hem nu dus op butievolsiting geklikt
en ik heb op idi configuration gekeken onboart ide operate mode dan staat hij nu op compatible mode maar ik kan hem ook op enhanced mode zetten of disabled

en dan in het tweede lijsje combined mode option
daar staat hij nu op primary p-ata+s-ata
maar kan hem dus ook op s-ata only of p-ata only zetten

veder weet ik dus voor modum niet waar ik kan zoeken sorry als ik veel neer zet maar bedankt voor je hulp

Hoi !

Heb je een ATA-schijf, kies je voor p -ata (brede grijze kabel).

Heb je een Sata-schijf, kies je voor s -ata (smalle rode kabel).

Verder IDE-comtabliteit laten staan.

Geheugen, graka, HBB aansluiten, en installeren maar.

Greetz,

Harry.

nog mals bedankt

harry ook het laste wat je me gezonden heb zo heb ik het in gestelt alleen die geheuge kon ik niet vinden zo goed ben ik er ook niet in ik ga het nu weer proberen en hij is nu al weer 15 minuten aan het draaien maar in mijn oogen doet hij nog steets het zelfde dus ja het is jamer maar ik ben bang dat er meer aan de hand is met dat ding

maar tot zo ver bedankt voor al u tijd die u aan mijn heb gegeven
groete van harry van esch

Hoi !

Misschien moet je overwegen hulp te vragen van iemand die verstand van zaken heeft; bij dit soort problemen is enige basis-kennis m.i. noodzakelijk.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan