gevulde $RECYCLE.BIN-map met lege prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadir

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
193
Ik heb een computer met meerdere schijven en partities.
Op mijn computer staat Vista geïnstalleerd. Ik heb al een paar keer C: geformatteerd en vista opnieuw geïnstalleerd wegens nu niet ter zake doende omstandigheden. Mijn andere drives heb ik bij die installaties niet aangepast.
Op elke drive zie ik een map $RECYCLE.BIN staan.
Mijn verkenner heb ik zo staan, dat alle bestanden zichtbaar zijn. (inclusief operating system files and hidden files)
Een rechtsklik op de map $RECYCLE.BIN op drive E: toont dat de map ruim 5 Gieg ruimte in neemt. Er staat 8 submappen genaamd 'recycle bin', maar hierin zie ik geen bestanden, hoewel sommige van deze mappen wel degelijk flink ruimte innemen volgens een rechtsklik er op. De prullenbak op het bureaublad is leeg!
Ik vermoed nu dat e:\$RECYCLE.BIN overblijfselen van bestanden bevat, die ik misschien bij een eerdere configuratie gewist heb.
Hoe kom ik er achter wat die ruim 5GB ruimte in neemt? Kan ik deze map straffeloos wissen om ruimte te winnen?
Wie kan mij hierover meer vertellen?
 
Probeer (gratis) Ccleaner eens om de boel op te schonen.

Klik -->> http://www.downloadfreeware.nl/ccleaner.php
Jouw link beschrijft CCleaner, maar als je op download CCleaner klikt krijg je een schermpje voor een betaaalde cleaner (een andere:CompuCleaner).
Dit is misleiding.

Hier kun je CCleaner downloaden:
http://www.ccleaner.com/download
Vergeet niet om tijdens de install de keuze voor Google toolbar uit te vinken, als je die niet wilt.
Deze toolbar zit er namelijk standaard bij.
 
Je hebt gelijk het ging mij om de uitleg maar ik heb niet op downloaden geklikt dus heb ik het niet gezien.
Ccleaner is altijd gratis geweest maar de uitleg is in het Engels.
Deze site is dus misleidend maar daar kan ik dus niets aan doen (weer wat geleerd).
Bedankt voor de tip en het meedenken/helpen.

Volgende keer neem ik deze uitleg. klik-->> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=217684
 
Laatst bewerkt:
Beste draadje-'contributors',

Ik ben met CCleaner eigenlijk niet verder gekomen. Bij mij scant hij alleen drive C:, terwijl de map bij mij op E: staat.
Nu kun je op tabblad 'persoonlijk' wel mappen toevoegen, maar die analyseert hij vervolgens niet; hij biedt aan om die map volledig leeg te halen. Ik was nu juist zo nieuwsgierig wat er in die map $RECYCLE.BIN zou staan. Daarbij verbaast het me dat er blijkbaar bestanden bestaan op NTFS die èn niet hidden zijn èn niet system, maar toch ruimte innemen.
Ik zou de map natuurlijk gewoon weg kunnen halen. Of de drive formatteren nadat ik de bestanden die ik wil houden even tijdelijk op een andere drive te parkeren.
Overigens wel een handig programma: CCleaner. Bedankt voor de tip!

Ik krijg de map wel weg - al dan niet met behulp van CCleaner, maar ik zou ook graag wat van deze situatie willen leren. Bijvoorbeeld over hoe de prullenbak de bestanden wegschrijft, hoe dat op NTFS mogelijk is. (Ik had altijd het vermoeden dat het systeem de bestanden als hidden en system markeerde, maar blijkbaar doet windows dat hier anders.)
 
Vergeet niet om tijdens de install de keuze voor Google toolbar uit te vinken, als je die niet wilt.
Deze toolbar zit er namelijk standaard bij.
Yahoo Toolbar.

Wat betreft het probleem: $RECYCLE.BIN bevat toch altijd MB's als de prullenbak leeg is?
 
Yahoo Toolbar.

Wat betreft het probleem: $RECYCLE.BIN bevat toch altijd MB's als de prullenbak leeg is?

Ja, dat klopt, maar dat is enkele bytes of hooguit enkele kilobytes, maar geen 5 Gigabytes. Maar, ach, het is niet ècht een probleem, maar het maakt me vooral nieuwsgierig hoe die recycle.bin werkt.

En die toolbars: Je ziet zoveel mensen die Google toolbar en/of Yahoo toolbar geïnstalleerd hebben staan. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit iemand tegengekomen blij is met die toolbars. Ik vind het bijna een vorm van spam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan