• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewerkte uren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Hi!

Ik ben een urenstaatje voor iemand aan het maken, en daarin wil ik de gewerkte uren optellen. Maar wat ik ook doe, ik krijg de som niet goed. Heb de celeigenschappen in die cel al op [uu]:mm gezet, komt ie nog met een raar getal. Ik zal wel iets heel simpels verkeerd doen, maar ik zie het ff niet!

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? Thnx!

Bijlagen

De optelling gaat fout door de uren op het laatste project: deze loopt van 22:30u tot 1:00u (op 2 verschillende dagen).

Edit: Bekijk bijlage Peter (AC).xlsx

Laatst bewerkt:
De optelling gaat fout door de uren op het laatste project: deze loopt van 22:30u tot 1:00u (op 2 verschillende dagen).

Ik broed nog even op een oplossing.

Thnx AlexCEL! Ik dacht dat al opgelost te hebben door daar een dag bij te typen (bij die 01:00 uur) maar dan werkt de optelling idd niet meer. Ben heel benieuwd want ik kom er niet uit

Probeer deze formule eens om de gewerkte uren te berekenen.

PHP:
=REST(E2-D2;1)-F2

Laatst bewerkt:
Je moet nog al dan niet bijtellen als je over middernacht werkt.

Bijlagen

Volgens mij doe je fout:
1. Aanvinken dat de vraag opgelost is, terwijl er nergens een oplossing staat, dus dat zal wel een vergissing zijn. Edit: zojuist stond er nog een vinkje, toch?
2. In E7 staat 24-6-2016 1:00 i.p.v. 1:00.
3. De formule in G2:G7 houdt geen rekening met werken tot na middernacht. Beter (in G2) en gekopieerd naar beneden: =REST(E2-D2-F2;1)
4. Een bereik optellen doe je niet zo =SOM(G2+G3+G4+G5+G6+G7) maar zo: =SOM(G2:G7)
5. Het formaat van cel G9 in het voorbeeld staat gewoon op tijd. Dit moet [uu]:mm zijn, zoals je al aangaf.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij doe je fout:
1. Aanvinken dat de vraag opgelost is, terwijl er nergens een oplossing staat, dus dat zal wel een vergissing zijn. Edit: zojuist stond er nog een vinkje, toch?
2. In E7 staat 24-6-2016 1:00 i.p.v. 1:00.
3. De formule in G2:G7 houdt geen rekening met werken tot na middernacht. Beter (in G2) en gekopieerd naar beneden: =REST(E2-D2-F2;1)
4. Een bereik optellen doe je niet zo =SOM(G2+G3+G4+G5+G6+G7) maar zo: =SOM(G2:G7)
5. Het formaat van cel G9 in het voorbeeld staat gewoon op tijd. Dit moet [uu]:mm zijn, zoals je al aangaf.

Ook jij bedankt Marcel! Grappig dat er zoveel mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen!
Dat ik de vraag op opgelost had gezet, was omdat ik dacht het zelf al opgelost te hebben, wat niet zo bleek te zijn ;)
Bedankt ook voor je tip over hoe je op moet tellen in excel, ik wist dat wel maar probeerde het op andere manieren om te kijken of het dan misschien wel goed ging (had ik hier ergens op het forum gezien)

Bedankt voor het meedenken!

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken en aandragen van oplossingen, ik ben er blij mee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan