• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gewerkte uren per dag automatisch doorberekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

olafc

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2013
Berichten
39
Goedemorgen allemaal,

In het bestand die ik heb geplaatst wordt de vraag goed duidelijk.

Medewerkers werken bepaalde tijden/uren per dag en ik zou graag willen, dat Excel het totaal met een formule die doorgetrokken kan worden doorberekend.

Bij voorbaat dank! Bekijk bijlage Help mij forum.xlsx
 
Goedemiddga mannen,

Ik heb iets te snel de status op opgelost gezet.

Er moeten uren uitkomen, dus totaal gewerkt uren die ook weer automatisch zijn op te tellen met de som knop.

Dus stel er staat 23:00 - 07:00, dan moet er in de cel ernaast (waar de dag staat) 8 komen te staan en niet 08:00.

Is dit mogelijk? Andere formule wellicht?

Dankjewel voor het meedenken!
 
zoals #9(vermenigvuldig het met 24) en zet cel eigenschappen op getal zonder decimalen
 
Laatst bewerkt:
zolang nooit iemand meer dan 23:59:59 uur werkt werkt het
 
Hey dames en heren,

3x is scheepsrecht. De formule werkt inderdaad niet bij alle tijden, zoals Pasan al aangeeft.

De formule moet het doen, bij alle mogelijke tijden die je maar kan bedenken. Ik heb weer een bestandje toegevoegd met verschillende werktijden. Bekijk bijlage Vraag.xlsx

Hopelijk weet iemand er een antwoord op.

Dankjewel!
 
ik begrijp de opbouw van jou tabel niet, kolom starttijd en eindtijd snap ik, met deze 2 kun je rekenen, maar wat moet je bij de dagen van de week invullen ? of heb je eigenlijk thuis een hele andere layout van de hele week ?
 
Hey Pasan,

Wat ik ermee bedoel is het volgende:

De kolommen ernaast (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag) zijn de dagen die mensen werken. De tijden links zijn de begin en eindtijden.

In de lege cellen onder de dagen, moet eigenlijk een formule komen, die automatisch op basis van de begin en eindtijd, de gewerkte aantal uren berekend en neerzet als getal. Mooiste zou zijn, als deze formule ook gemakkelijk door te trekken is naar overige cellen, maar dit is geen must.

Snap je wat ik bedoel?

Thanks!
 
In welk voorbeeld werkt de formule niet dan?
Als je niet met dagen werkt maar alleen met uren kun je nooit een langere werktijd krijgen dan 23:59:59
Een andere optie:
PHP:
=UUR(REST($B2-$A2;1))
 
Laatst bewerkt:
De tijd die je invoer geld die voor elke dag?
Zo niet waar vul je dan de tijd in voor de andere dag?
 
Code:
=(B2+N(B2<A2)-A2)*24

en doortrekken maar.

maar tijden zonder datum zeggen niets.
 
Top dankjewel voor de reacties dames en heren.

Het is gelukt.

Fijne dag allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan