• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gewijzigde keuzelijst doorkopieren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter LexPa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LexPa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2014
Hallo beste forumgebruikers.
Ik zit met een probleem en hoop dat ik daar met jullie hulp uitkom.

Heb in Excel een overzicht gemaakt met 50 tabbladen met daarop diverse gegevens. Op ieder blad staat ook een keuzlijst waaruit gebruikers moeten kiezen.
Bij het aanmaken heb ik één werkblad gemaakt met daarop de keuzelijst (via gegevensvalidatie) en dit heb ik 50 keer doorgekopieerd.
Nu moeten er echter nog een paar namen aan de lijst toegevoegd worden en lukt mij dat niet om dit in één keer door te voeren over alle 50 bladen ....

Waarschijnlijk ontbreekt mij de kennis, maar ik weet zeker dat die hier te vinden is.

Alvast bedankt!

met groet
Lex

In 1 keer zou ik ook niet weten hoe je dat kunt doen.
Je kunt echter wel de bewuste cel met keuzelijst mbv CTRL+C (Kopiëren) en CTRL+V (Plakken) naar de andere tabbladen.

Groeten Marcel

Hoe heb je je gegevenslijst gemaakt? Plaats eens een klein voorbeeldje.
Als je het met de optie "lijst" hebt gedaan en een benoemd bereik zou alles mee moeten wijzigen.

eventueel validatie kopiëren mbv een macro

Code:
Sub Validatie()
For i = 2 To 50
    Sheets(1).Range("A1").Copy
    Sheets(i).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValidation, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
Next
End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
Dag Marcel en Niels,

Bedankt voor jullie snelle reactie.

@ Marcel; handmatig kopieren is niet echte een oplossing.... doe ik het nu voor 50 bladen, moet er volgende week weer iets wijzigen!

@ Niles; wat jij schrijft over validatie kopieren met macro ...... pfff..... voordat ik begrijp wat je daar mee bedoeld ben ik al uitgeput!:d

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd....

De keuzelijst heb ik via Ontwikkelaars > Invoegen > Keuzelijst (formulierenbesturingselement) > en dan via gegevensvaldatie gekoppelt aan de bronpagina .....

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben ? :o

Alvast dank en met groet

LexBekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Je zal in dit voorbeeld nog steeds (1-malig) alles moeten kopiëren naar de overige tabbladen.
Echter wanneer er in de toekomst namen toegevoegd worden aan bijv. de projectleiderslijst kun je bij Formules>>Namen beheren het bereik aanpassen en dit geldt dan voor alle tabbladen.

Eigenlijk begrijp ik ook niet waarom je de keuzelijst via Ontwikkelaars > Invoegen > Keuzelijst (formulierenbesturingselement) hebt toegevoegd.
Dit kun je gewoon doen via Gegevens>>Gegevens validatie.

Ik hoop dat het duidelijk is en anders vraag je het maar gewoon hoor, geen probleem.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage MH-voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Goede optie is, al je keuzelijsten op één blad (en die verberg je)
De bereiken een naam geven, waar je naar verwijst met validatie.
Bij veranderingen hoef je dan maar op 1 plaats iets te wijzigen en dat geldt dan voor alle bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan