Gewiste bestanden teru halen om daarna echt te wissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers

Heb het programmaatje, Recova, dit om eerder gewiste bestanden terug te halen, maar zie geen mogelijkheid om hierna de terug gehaalde bestanden ECHT te wissen. Is daar een speciaal programma voor?

Ben benieuwd, kon tot nu toe niet iets toereikends vinden.

Met dank voor een eventuele reactie, Marc

Staan die bestanden op een gewone harde schijf of een SSD. File shredden bij een SSD heeft namelijk geen zin vanwege de andere interne werking van een SSD t.o.v. een gewone schijf.

Het zal wel Recuva zijn. Volgens mij is het > Scannen > Terughalen en dan zit er > Acties > Veilige verwijdering instellen tot Trump (70 keer);) en Gutmann (35 keer) wat wil je nog meer? Glary Utilities > Privacy & Beveiliging > Bestanden Uitwisser

En dat is dus wat ik bedoel. Het is maar de vraag of dermate veel schrijfacties op een SSD verstandig zijn. En om slijtage te voorkomen wordt data regelmatig op andere plekken op een SSD bewaard. Hierdoor is het goed mogelijk dat er nog data achterblijft op eerder gebruikte geheugencellen.

En om slijtage te voorkomen wordt data regelmatig op andere plekken op een SSD bewaard.
Bedoel je met 'andere plekken' een normale HDD? Kijk dat 'tig' overschrijven is natuurlijk overdreven. 3x is volgens mij voldoende. En ik heb dat met CCLeaner veilige bestandsopschoning een miljoen keer gedaan op mijn Intel SSD en die werkt nog prima. Je moet/kunt die SSD's optimaal gebruiken/belasten, dat is mijn ervaring.

Is duidelijk. Bedankt voor de informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan