Gewiste e-mail terugvinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Line
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Line

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Hallo!
Ik heb Outlook vervangen door Thunderbird en kreeg vandaag een virus binnen: Trojan dropper. Toen ik deze e-mail wilde verwijderen werd mijn hele inbox gewist.
Wie weet hoe/of/waar ik deze e-mails nog terug kan vinden?
Alvast bedankt!

Caroline

Helaas, dat is NIET meer mogelijk.
Een mail gewist in je inbox, die ook niet in de box "verwijderde mails" zit, is voorgoed verloren !

Als een mail is verwijderd vanaf windows verkenner
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{HEEL LANG NUMMER}\Microsoft\Outlook Express
dan is er met data-recovery nog wat te redden.

Maar als het echt in outlook express zelf gebeurde, en niet in je verwijderde mails, dan heb je dikke pech.

Hoop ik alleen dat je nog ergens een backup op cd-rom hebt....... :confused:

Laatst bewerkt:
Mozilla (Thunderbird) folder locations for e-mail database:

C:\Documents and Settings\User Name\Application Data\Mozilla\Profiles\
C:\Windows\Profiles\User Name\Application Data\Mozilla\Profiles\
C:\Windows\Application Data\Mozilla\Profiles\

Mozilla profile contains your bookmarks, mail/news files and account settings, stored passwords, address book, security certificates and preferences.

* Mail. Mail messages are stored in the Mail sub-directory. To back up your mail messages, save the files without extension, for example INBOX. To back up filters too, save the rules.dat file. The *.msf files are index files that will be automatically regenerated if removed. Save the entire Mail directory if you are uncertain what to save.

Misschien is er op de aangegeven locaties nog iets terug te vinden?

Geplaatst door Paul-RT
Als een mail is verwijderd vanaf windows verkenner
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{HEEL LANG NUMMER}\Microsoft\Outlook Express
dan is er nog wat te redden.
:confused:

Dat klopt daar zitten je .DBX bestanden als je die nog hebt kan je dus met DBXtract al deze bestanden leegmaken en maakt er outlook express of tekst bestanden van.

Geef het juiste path en .dbx bestand op bv. "verwijderde items.dbx" en kies voor recover mode

Zelfs als je map verwijderde items leeg is haalt hij de laatsten nog terug..

http://www.ebscript.com/detailed/5c76037e3c408251.html

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Line
Hallo!
Ik heb Outlook vervangen door Thunderbird

Ik kreeg de indruk dat het over het programma thunderbird ging.... Maar als ik het mis heb, sorry :)

Misschien heb je wel gelijk:) Mumzel...
Maar als outlook express al aangehaald wordt in de vraag stelling mag je aannemen dat het een vrij recente vervanging is..

En zijn alle mailtjes die door Thunderbird zijn overgenomen van outlook.. Nog steeds aanwezig in die .dbx bestanden als die er nog zijn (?)..

Anders is het aangeven van de vervanging niet relevant.

Misschien ook nog de moeite waard om te vermelden.
Kijk eens bij je provider op de webmail of daar nog je inbox te vinden is. Indien je het niet zelf hebt aangepast, de optie "Leave message on server is standaard in outlook express.
:thumb:

Zoeken naar gewiste e-mail

Ik maak inderdaad gebruik van Thunderbird.
Outlook 2000 heb ik nog wel, maar bebruik hem niet meer.
Alle gegevens daarin opgeslagen heb ik nog wel.
Dank voor jullie reacties!
Ik ga ermee aan de slag!

Caroline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan