• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gewogen gemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Code:
=SOM($H$4:$H$102)/AANTAL.ALS($H$4:$H$102|">0")

Cel H03 tabblad "Rekenblad" geeft de gewogen gemiddelde effectieve scores weer van H4:H102, waarbij de nulscores niet meetellen.

Nou wil ik deze gewogen gemiddelde effectieve scores van Lelystad. Hilversum, Karel enz. in I8:I14 in tabblad Overview. Op de een of andere manier moet ik de formules in C8:C14 tabblad Overview verenigen met bovenstande formule.

Iemand een idee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wederom bedankt voor je reactie Harry ! Alles gecontroleerd en het werkt.
Het probleem is alleen dat de formule niet meer werkt als ik hem vertaal naar het oorspronkelijke document. Wat ik ook probeer de uitkomst blijft 0,0% :(

Soms kan een spatie in een tabbladnaam de oorzaak zijn een leesteken die er niet staat , hoofd- kleine letter enz.

Ik heb het oorspronkelijk document weten te verkleinen. De vertaling staat in cel J10 tabblad Basic Overview. Ik zie helaas nog steeds niet waar de schoen wringt.

Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$100|Basic Overview!B10|Overview!$I$4:$I$100)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$100=B10)*(Overview!$I$4:$I$100>0))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zie rechte scheidingsstreepen staan in de formule " 100|Basic Overview!B10|Overview "

klopt, die zijn ipv de ";" mijn pc\excel herkent alleen "|" en zo is het bestand van Harry trouwens ook aangeleverd.

Laatst bewerkt:
Ik heb het werkende met deze formule
Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$100;[COLOR="red"]'[/COLOR]Basic Overview[COLOR="Red"]'[/COLOR]!$B10;Overview!$I$4:$I$100)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$100=B10)*(Overview!$I$4:$I$100>0))
bekijk jouw formule die je poste en deze van mij , het moest dan 100;'Basic Overview'!B10;Overview dit zijn

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de fout ligt in mijn vertaling.

In het Engels
Code:
=SUMIF(Overview!$A$4:$A$100;'Basic Overview'!$B10;Overview!$I$4:$I$100)/SUMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$100=B10)*(Overview!$I$4:$I$100>0))
, kan ook zijn dat ; bij u gewoon , is

Het klopt weer Daniël, althans in het verkleinde bestand. De vertaling in het originele bestand geeft weer 0,0% of een uitkomst die niet klopt met de oorspronkelijke formule :confused:

Onderstaand de formule in het originele bestand:

Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$149|'Basic Overview'!$B10|'Basic Overview'!$BI$4:$BI$149)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$149=B10)*(Overview!$BI$4:$BI$149>0))

Laatst bewerkt:
Het klopt weer Daniël, althans in het verkleinde bestand. De vertaling in het originele bestand geeft weer 0,0% of een uitkomst die niet klopt met de oorspronkelijke formule :confused:

Onderstaand de formule in het originele bestand:

Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$149|'Basic Overview'!$B10|'Basic Overview'!$BI$4:$BI$149)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$149=B10)*(Overview!$BI$4:$BI$149>0))
Hoe komt dit daar telkens in , ik heb getest in excel 2003 / 2007 en 2010

probeer deze formule
Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$149;'Basic Overview'!$B10;Overview!$BI$4:$BI$149)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$149=B10)*(Overview!$BI$4:$BI$149>0))

Mijn systeem zet jouw ; direct om in |

Als ik een door jou veranderd bestand open dan zie ik | staan

Als ik een formule van jou met een ; plak dan krijg ik foutmelding

Laatst bewerkt:
Probeer deze dan eens
Code:
=SOM.ALS(Overview!$A$4:$A$149|'Basic Overview'!$B10|Overview!$BI$4:$BI$149)/SOMPRODUCT((Overview!$A$4:$A$149=B10)*(Overview!$BI$4:$BI$149>0))

Kan ik je misschien het originele bestand even opsturen?

Er is iets mis met je Excel versie.

Voer eens een Analyse en herstel uit onder Menu Help, en kijk eens wat dit oplevert.

Kan ik je misschien het originele bestand even opsturen?

Je mag het mij opsturen , maar ik duik in mijn bedje > straks de baan op ( 06u00 ) bekijk ook dit bestandje haal de afkappingstekens weg in de formule

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er is iets mis met je Excel versie.

Voer eens een Analyse en herstel uit onder Menu Help, en kijk eens wat dit oplevert.

Bedoel je dat naar aanleiding van | ipv ; ?

Ik heb geen problemen daarmee.

Mag ik het originele bestand wellicht jou ook opsturen?

Bedoel je dat naar aanleiding van | ipv ; ?

Ik heb geen problemen daarmee.

Mag ik het originele bestand wellicht jou ook opsturen?

Ja, die | hoort daar niet te komen dus dan zit er ergens iets fout.

Edit: e-mail verwijderd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan