Gewonde XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc 05

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
227
Hoi...ik wil voor een vriend zijn pc opnieuw instaleren.


Het was voorheen een packard bell systeem....er is door iemand anders een gewonde xp versie opgezet....dit functioneerd niet correct.


Nu willen we opnieuw xp erop zetten, eerst deharde schijf leeg maken met MSDOS opstartdiskette.....kan ik als ik na het booten "FDISK" ingetypt heb gewoon zelf een partitie aanmaken of heb ik zola ik gelezn heb toch ook het tooltje FDISK voor hebben?



En dan komt het grootste probleem voor mij....de drivers gaan die ook verloren en waar kan ik ze eventueel terug vinden....we hebben er blijkbaar zelf niets van om ze opnieuw te installeren.....of zit dit op de cd-rom van de windows xp?


Mvg, Marc
 
fdisk staat normaal op de opstart disk
en ja je bent alles kwijt dus ook alle drivers ,ik zou vantevoren maar gaan zoeken voordat je alles eraf gooit
en HELP is nou niet bepaald een lokkertje he voor je vraag stelling
 
Download Everest en kijk welke hardware je aan boord hebt om vervolgens de juiste drivers te downloaden of kijk als je het type weet op de PB site voor de juiste drivers.
Everest vind je hier;

http://www.majorgeeks.com/download4181.html


Tot zover ik weet kan je gewoon opstarten met je XP CD Rom als eerste ( aanpassen in de BIOS) en dan formateren en een schone instalatie doen.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan