gewoon 2 pc"met elkaar verbinden?..hellup!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejayy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
heb een desktop en een laptop,allebei XP,allebei zelfde netwerknaam en allebei administrator.Op beide pc's de c-schijf e.d. gedeeld dus zou je zeggen...fluitje! Helaas krijg ik op beide pc's de melding van " kan geen verbinding krijgen etc....."misschien heeft U geen rechten enz...
Ik heb de netwerk wizard gebruikt om een thuisnetwerk te maken.Gebruik ook de gewone cross cable die ik voor het internet gebruik ,ontkoppel het modem en verbind de kabel met beide pc's....
Als ik de troubleshooter van XP gebruik heeft ie het alleen over de internet verbinding en die heb ik juist NIET nodig.Gewoon 2 pc's via een cable met elkaar verbinden en bestanden over en weer uitwisselen,meer niet.
wat doe ik fout???

Laatst bewerkt:
Heb je op de hoofdpc de interne firewall uitgeschakeld? Wij hebben het hier op dezelfde manier, en als de interne firewall ingeschakeld is lukt het ook niet.

De gast pc is hier via de gateway. Internet is gedeeld, en de pc zelf ook.

Hoofdpc 2 netwerkkaarten: 1 naar modem, 1 naar gastpc

Gastpc 1 netwerkkaart en netwerk via gateway optie en automatische ip adressen e.d.

Je gebruikt de gewone crosscable die je voor het internet gebruikt zeg je. Zag die 2de pc wel op internet via de hoofdpc?? Zo niet, dan denk ik toch dat je een utp-kabel hebt. Crosscable is meestal met rode aansluitingen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Heb je op de hoofdpc de interne firewall uitgeschakeld? Wij hebben het hier op dezelfde manier, en als de interne firewall ingeschakeld is lukt het ook niet.

De gast pc is hier via de gateway. Internet is gedeeld, en de pc zelf ook.

Hoofdpc 2 netwerkkaarten: 1 naar modem, 1 naar gastpc

Gastpc 1 netwerkkaart en netwerk via gateway optie en automatische ip adressen e.d.

Je gebruikt de gewone crosscable die je voor het internet gebruikt zeg je. Zag die 2de pc wel op internet via de hoofdpc?? Zo niet, dan denk ik toch dat je een utp-kabel hebt. Crosscable is meestal met rode aansluitingen.
LET wel!!
Het gaat hier dus om dat 2 pc's direkt met elkaar verbonden zijn ,GEEN gebruik van internet,alleen maar DATA van de ene naar de andere brengen.Ze zijn met ieders netwerkkaart verbonden.Firewalls uitgeschakeld omdat ik dit als hoofdoorzaak zag.
dank voor het meedenken so far.

was een domme reactie.

provbeer eens een vast ip toe te kennen incl subnet aan allebei de pc's

heb je ook een werkgroep gedefinieerd?

branden bij alle twee de netwerkkaarten ook de goede lampjes?

Gaat het om WinXP pro???

Je kunt elkaar pingen neem ik aan. Als je geen IP adres toewijst genereerd Windows 2000 en XP zelf een in de 169.254.x.x reeks. dus dat moet wel lukken.

Waarschijnlijk helpt dit ook wel.

Ik heb ook ooit het probleem gehad met WinXP Pro dat de PC's elkaar wel zagen maar je er niet bij kon komen.

Dit was op te lossen door 3 instelling te wijzigen (aangezien ik een engelse versie gebruik kan de vertaling soms niet helemaal kloppen):
1 - Bestand en printerdeling aanzetten maar ik neem aan dat dat al aanstaat
2 - In de gebruikersbeheer het gast account openzetten (deze staat standaard uit)
3 - Via uitvoeren het programma SECPOL.msc starten. en dat bij Lokale restricties, gebruikersrechten toewijzing en dan bij (zoiets van) 'Toegang tot deze computer via het netwerk niet toestaan' het gast account uit de lijst verwijderen (zodat alleen SUPPORT_388945a0 daar nog staat)

De quote komt uit de topic Netwerk met 2 routers

Succes,
I12no

Laatst bewerkt:
Ook zonder internet heeft hier de hoofd pc een ip-adres, en de gast pc een automatische configuratie (dus niets ingevuld)

Werkgroep naam moet bij beide pc's hetzelfde zijn.

2 pc's direct met elkaar verbonden heb je zoals ik al zei een Cross Cable nodig.

Ik hoop dat je er nog uitkomt. Misschien heb je nog wat aan de tips uit de handleiding van Hangmat http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=118174

Geplaatst door Tanja1968

Werkgroep naam moet bij beide pc's hetzelfde zijn.

Het moet niet om een netwerk aan het draaien te krijgen maar het is wel overzichtelijker

Ow, dacht dat het moest inderdaad. Ik doe het namelijk altijd omdat ik dacht dat het zo hoorde maar is dus niet noodzakelijk. Weer wat geleerd M@rio:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan