gewoon handig voor alle CSS'ers een color-tooltje

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo CSS scripters...

Omdat ik dit zelf nodig had heb ik dit programmaatje ook even geüpload(wel iets bijgewerkt :p).
Het is een programma om van een bepaalde kleur de #****** code te herleiden.
Gewoon om makkelijk ff op het scherm te hebben staan.

Het werkt gewoon heel simpel!
Dus geen handleiding

Er zit nog geen uninstall bij, die komt misschien nog wel.
Ik ben nog bezig met een altijd op voorgrond functie maar dat lukt nog niet erg.

Een CSS color-code tooltje... altijd handig dacht ik zo, deels van een website, verwerkend via o.a. hta script.

Uiteraard hoor ik graag feedback...

Hier de setup:
Bekijk bijlage SETUP.rar(gescand met avg free 2011)

mvg,
RMS.x95

PS: iemand nog een goede tool voor hta2exe?

Is er ook een ''standalone'' versie beschikbaar, zegmaar zonder setup?
En in welke taal is dit geprogrammeerd?

hmm... is mijn eerste programma, en aangezien ik meer website bouwer ben(daarom heb ik het programma ook nodig), heb ik het gewoon met een hta-file gedaan.

speciaal voor jouw: een zipje met daarin het progje :D

zoals ik al niet al te duidelijk had duidelijk gemaakt, het is alleen ff om die kleuren bij de hand te hebben en niet als een of ander super pro programma hé.

Bekijk bijlage css_color.zip (gewoon dubbel-klik op hta-tje)

Wow, mooi programma'tje hoor! Heb je de SWF zelf in elkaar gezet? :o
Erg mooi!

nee :/
ben ik de stom voor :D
heb er alleen wat aan veranderd...
komt van een website, ik wilde hem alleen stand alone en in een klein window-tje hebben staan

Laatst bewerkt:
is er behoefte aan een uitbreiding? ik heb een paar dingen die nog verbeterd kunnen worden als iemand dat nodig vindt:

- ook een functie voor de 3 tekens grootte code.
- een colorpicker (als dat gaat lukken temiste :o)
- misschien een pocket versie, iets compacter(kleiner Window dus?)
- Ik heb zelf gemerkt dat het gedrag met dat die naar voorgrond wil een beetje raar is!
- nog betere ideeën?

jamaar da's vrij moeilijk heb ik al gezien...... omdat een hta script wel gewoon een kleine website blijft hé!
maar als iemand daarvoor een idee heeft zou ik dat erg waarderen!

edit:
ben sinds een maand begonnen met C# (express 2010) en probeer daarmee een nieuwe te maken, dat zal nog wel ff duren:D

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen!

Het duurde even, maar ik weet nu precies wat ik moet gaan maken!
Het concept ligt, en ik ben nu begonnen met het uitvoeren ervan!
Er zitten nog een paar probleempjes in die ik nog moet verhelpen, en nog geen oplossing heb, maar dat gaat wel lukken!

Ik zal proberen een van de komende weken de volgende versie uit te brengen. School kan wel ff wachten :p

belangrijkste updates:
- colorpicker!!!
- niet meer in html maar in csharp (C#)
- compacter en uitgebreider
- lijst met kleuren

eindelijk eerste prerelease

Ok, ik geef to een beetje laat, en hij is nog niet eens af. Maar ik heb de laatste tijd hier echt weinig tijd voor ;).

Nog niet alles werkt, het is maar om een indruk te krijgen wat het inhoud.

Belangrijk:
- Preview werkt nog niet.
- Je kunt wel saven maar niet loaden :/ (*.xml file is met notepad uit te lezen)
- Het programma is iets minder light-weight omdat die ingewikkelder is.
- Colorpicker kun je stoppen met de shift-key!
- En er zitten buiten dit nog lots of bugs in. Post maar als er nog meer fouten in zitten.

Ik zal het afmaken, maar voorlopig nog niet. Ik moet komende maand nog 2 sites maken, en komende 2 maanden nog 3 programma's... en die hebben helaas een hogere prioriteit.
Het programma werkt nu, je kunt hem testen, en alle fouten die ik binnen krijg die eenvoudig zijn zal ik verhelpen.

Bekijk bijlage ColorPicker.rar

Ik sluit deze nu, maar volgende keer gewoon in je topic door blijven gaan. Je kunt aan een moderator vragen de titel aan te laten passen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan