gewoon papier prachtig, foto papier slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

MC=angel

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2002
Denk je koop een wat duurdere printer (HP7550) voor mooiere foto's.........

Op gewoon papier, o.k. echt een prachtige kwaliteit... maar foto papier... ik weet niet, t is niet mooi, ik had eerst een LEXMARK en gebruikte voor foto's photo real silk paper van ilford/printasia...... die waren altijd machtig mooi, maar printertje kapot en HP gekocht (veel goede dingen over gehoord) maar goed, het zal wel allemaal niet goed ingesteld staan (wat een keuzes) wat doe ik nou verkeerd

(ps, soms zijn de foto's dubbel, of de kleuren lopen beetje uit of er zit een licht groene rand...)

MC Angel,

Kies je ook wel het goede papier !!!???
Ga naar je printer eigenschappen en kies bij voorkeursinstellingen voor papier/kwaliteit en kies bij papier invoer voor het foto papier wat jij gebruikt, of iets wat het zo dichts mogelijk benaderd.

Dit even bevestigen met ok en het zou toch een opmerkelijk verschil moeten opleveren.

Remy

Nou ik kreeg bij de printer wel wat proefblaadjes maar ook die waren niet helemaal goed...

Kies bij je printerinstellingen een ander papier, dus ook waarvan je denk: die niet.

En, niet ieder foto papier werkt goed, wat resultaat betreft, met iedere printer.

En, je kunt je printer nog een keer toevoegen, met de correcte instellingen, zodra je die gevonden hebt.
De volgende keer foto's afdrukken is dan een kwestie van andere printer kiezen, welke je de naam gegeven hebt van "foto".
Zo ook instellen voor alleen zwart afdrukken, en draft of enveloppen.

:cool:

Ik heb zelf een HP Deskjet 5550 en deze print zowel op normaal als fotopapier prachtig. Ik denk dus persoonlijk dat het aan het papier ligt.

Dit is mijn merk/soort fotopapier:

INKJET PAPER-GLOSS 720/1440 dpi van het merk REY&co.

Dit is een pakketje van 20 vellen en heb deze bij de Bruna hier in de buurt gekocht.

je moet hem niet op snel concept of concept (of iets dergelijks) als afrukkwalititeit zetten. zet hem op de beste afdruk kwalititeit

Ik heb zitten klooien en klooien, en nadat ik nieuwe inkt in me pc heb gedaan, is het wel goed. Dus daar lag t aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan