Gewoon wat vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcg123

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
hoi,

ik heb hier een oude pc liggen waar ik windows 2000 server op wil zetten, omdat wij nog 3 pc's hebben wil ik die server gebruiken als een soort van dumpplek. is dit nou eigelijk wel verstandig? is het moeilijk om in te stellen? en ben je nog meer programmas nodig en kan ik er nog meer mee?

nou dat was het dan:shocked:

alvast bedankt:thumb:

Dat is wel verstandig! Denk wel erbij dat de server aan moet staan, als je erin wil!

je kunt heel simpel bestanden laten delen op die server! (netzoals bij XP)

Je hebt er verder geen andere programma's mee nodig

Laatst bewerkt:
Dat is wel verstandig! Denk wel erbij dat de server aan moet staan, als je erin wil!

je kunt heel simpel bestanden laten delen op die server! (netzoals bij XP)

Je hebt er verder geen andere programma's mee nodig

hoi,

ok, en kan ik dan ook een soort van site maken wat op die server staat en wat anderen dan kunnen zien (op die andere 3 pc's)? maar wat niet perse een www hoeft te zijn.

ok, ik snap nu hoe het allemaal moet.

maar ik heb hier verschillende windows 2000 dingen:
win. 2000 server
win.2000 dataserver
win. 2000 server pro ofzo

welke kan ik het beste gebruiken?

Zijn dat verschillende besturingssystemen van windows 2000?

vanaf hier kan ik je denk ik niet verder helpen, zo ver ben ik niet into windows 2000

ja het zijn idd verschillende versies van windows 2000,

maar t is al goed, ik heb nu datacenter server geinstalleerd, dat leek mij het meest toepasselijk voor wat ik ermee wou doen.

ik heb nu win 2000 server geinstalleerd maaar:

ik heb op de server nu een domein aangemaakt, maar de andere computers kunnen hem niet zien, en de server hun ook niet, ik heb bij alle pc's de goede domeinnaam ingevuld:

netwerk.thuis.com

weet iemand hoe ik dit oplos??:confused: :confused: :confused:

Dit domein wordt geraadpleegt op basis van dns. Je zult dus een dns-server hebben moet installeren op je server tijdens de configuratie van je domein.

Wat je dan vervolgens nog moet doen is op je clients de dns-server bij de tcp/ip instellingen aanpassen naar het ip-adres van je server.

Daarnaast zul je misschien ervoor moeten zorgen dat de dns-server een andere dns-server kan vinden voor resolving (bijvoorbeeld van je provider). Maar dit hoeft niet altijd. Dat is gewoon een kwestie van testen.

Als het goed is kunnen ze daarna je domein vinden, en kan je je pc's erop aanmelden.

Succes :thumb:

Dit domein wordt geraadpleegt op basis van dns. Je zult dus een dns-server hebben moet installeren op je server tijdens de configuratie van je domein.

Wat je dan vervolgens nog moet doen is op je clients de dns-server bij de tcp/ip instellingen aanpassen naar het ip-adres van je server.

Daarnaast zul je misschien ervoor moeten zorgen dat de dns-server een andere dns-server kan vinden voor resolving (bijvoorbeeld van je provider). Maar dit hoeft niet altijd. Dat is gewoon een kwestie van testen.

Als het goed is kunnen ze daarna je domein vinden, en kan je je pc's erop aanmelden.

Succes :thumb:

ok. op de clients zit allemaal win xp (2 pro en 1 home)

de dns heb ik geinstalleerd en het ip voor die dns ook, maar hoe moet ik nu het ip op de client pc's instellen dan?

maar nu nog een probleem:

als ik op de clients een domein intyp, bij deze computer>eigenschappen enz.. dan komt er een foutmelding en als ik dan op details klikt staat er dat hij geen SRV op de domeincontroller vind ofzo:s:S:S:S:S

wie weet hoe dit komt en wat ik eraan moet doen.???

Die SRV records zoekt ie op in de DNS, dus dat kan weleens relatie met elkaar hebben.

De DNS-server kan je instellen bij de netwerk-verbinding, onder de TCP/IP-settings. Of de dhcp server van je router uitzetten, en die van je server instellen, dan kun je ze aanpassen via dhcp.

oke, ik snap er nu ff helemaal niks meer van:confused: :confused: :confused: :confused:

wat ik heb gedaan:

-windows 2000 database server op de oude computer geinstalleerd(die dus ook als server moet gaan werken)

- een domeincontroller gemaakt op die oude pc en daarna dns erop gezet:
DNS= thuis.jns.com (((is deze wel goed en kan ik dat zo instellen zoals ik wil?????)

- op de router staat dhcp uit, maar ik zou niet weten wat de ip van de oude computer(=server) is en hoe ik daar achterkom, maar er staat dus geen internet op die server.

Wat moet ik nu allemaal doen en is het wel goed wat ik tot nu toe heb gedaan?

als ik via::: eigenschappen deze computer----->>>>computernaam------>>>>>>wijzigen ga, en dan kies en intyp bij domein de dns naam: thuis.jns.com dan geeft ie de volgende foutmelding bij details::

Er is een onverwachte fout opgetreden bij het opvragen van de Service Location(SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt voor het vinden van een domeincontroller voor het domein thuis.jns.com

De fout is: Geen records gevonden voor opgegeven DNS-query.

---------------------------
als ik dan op help klik staat er dit::

Problemen met het lidmaatschap van een domein oplossenFout: Deze computer kan geen lid worden van het domein.

Oorzaak: Deze computer kan geen domeincontroller vinden voor het opgegeven Active Directory-domein.

Oplossing: Verifieer de DNS-bronrecords die vereist zijn om lid te worden van een Active Directory-domein.

--------------------------------------

wat moet ik nu doenn:confused: :confused: :confused: :confused: ???????????????

Op de server kan je het ip-adres vinden door start > run > cmd ... en dan ipconfig te doen.

Dan ga je op de client naar netwerkverbindingen, doet rechtermuisknop op de lan-verbinding, en kiest dan voor eigenschappen. Dan klik je daar op Internet Protocol TCP/IP, dan op de knop eigenschappen.

Daar staat als het goed is al een ip-adres ingevuld? Anders moet je daar een ip-adres invullen wat in dezelfde reeks als je server zit.

Dan in het onderste vak vul je bij de primaire dns-server het ip-adres van je server in.

In principe zou je dan al een heel stuk verder moeten komen. De dns-naam mag je inderdaad zelf bedenken, waarbij je er wel even rekening moet houden dat hij dan altijd gebruikt wordt als je hem oproept. Je mag hem bijvoorbeeld ook de naam microsoft.com geven. Maar dan gaat hij www.microsoft.com niet meer vinden, omdat hij dan denkt dat dat "lokaal" is, dus dat is het enige aandachtspuntje, voor de rest mag dat geen problemen geven.

:D :D :D mooi zo ik zit met de clients in het domein

en k kan me aanmelden enzo op de server

bedank man:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan