gezamenlijk gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Met een paar andere hobbyisten zouden we een standaard pagina willen gebruiken over veiligheid bij onze specifieke hobby. Dat wil zeggen dat we alle vier dezelfde pagina gebruiken in onze eigen websites.
Wat is dan de eenvoudigste manier? Alle vier de pagina gewoon opnemen in de eigen site (html-code) of is er een manier om a.h.w. door te linken?

HansV

Hoi,

Is het geen idee om 1 persoon de pagina te laten hosten, en dat alle 4 gewoon daarnaar linken?
Je kunt ook (om bezoekers op je eigen website te laten blijven) die ene standaard pagina door 1 persoon laten hosten, en dan die pagina in een (i-)frame zetten op je eigen website.

Laatst bewerkt:
samendoen

Je zult vast wel gelijk hebben Jelly.
Maar zo goed ben ik niet ingevoerd in de diepere wateren van internet. Graag dus wat practische uitleg. Wat bedoel je met hosten? Mijn site wordt gehost door de provider. Wat is een i-frame?
Hans

Oké,

Ik bedoel dat je misschien die pagina slechts één keer op internet hoeft te zetten. Stel dat het adres naar die pagina dan www.website.nl/pagina.html is (bijvoorbeeld). Dan kan persoon 1 bij een link 'Veiligheid' hiernaar linken, en persoon 2 ook, en 3 en 4 ook. Dan komen alle bezoekers dus op dezelfde pagina. Zoals dit: voorbeeld.

Een iFrame is een losgemaakt frame in je pagina waardoor je andere webpagina's in de jouwe kunt 'embedden', zoals wikipedia dat zegt. Je kunt zo dus een andere webpagina in die van jezelf laten zien, zonder dat de bezoeker weggaat van je eigen website. De code ervoor:
HTML:
<iframe src="http://example.com">
            Alternative text for browsers that do not understand IFrames.
</iframe>
De grootte van zo'n frame kan je makkelijk vaststellen door width en height waardes in de iFrame tag te plaatsen. bijvoorbeeld <iframe width="750" height ="500" src="http://example.com">

Zo kan één persoon die pagina dus op internet zetten, en de rest hoeft alleen maar in een iFrame naar die pagina te linken, zodat deze op zijn eigen webpagina getoond wordt. Als voorbeeld zou je Google in Helpmij kunnen weergeven: voorbeeld 2

Ik hoop dat ik het zo duidelijker maak. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan