gezipt programma niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb een .zip toegestuurd gekregen, maar ik kan het niet uitpakken.
Bij het testen van het bestand met 7Zip worden er geen fouten gevonden, maar uitpakken ho-maar!
Het is wel een groot bestand: 1,4 GB

Misschien heeft iemand de gouden tip

Missdchien handig om te vertellen wat er dan wel gebeurd als je het probeert uit te pakken.

Toen ik het 7Zip uitpakte ontstond er een file met de titel van de inhoud van het zipfile. Maar dat file is drie keer zo klein als het zip file. Dat uitgepakte file met een Nederlanse titel is verder niet te bewerken of in te zien in diverse editors. Of het is te groot voor kladblok of ik krijg allerlei rare tekens in NoteTabPro en kan het file niet verder laden.

Wat voor soort bestand zou in het zipfile moeten staan?
Neem anders contact op met de afzender.

Tardis

Het is een bestand met Epub boeken. Afzender wist niet wat hij er mee aan moest

Epub bestanden zijn op zichzelf al gezipte bestanden waarvan het niet de bedoeling is dat deze worden uitgepakt.
Deze kunnen worden gebruikt op een E-Reader met Epub ondersteuning, wat de meeste E-Readers wel hebben.
Als je een dergelijk op boek op een PC wilt lezen kun je daar bijvoorbeeld Calibre voor gebruiken:
http://calibre-ebook.com/ (Gratis)

Daar ben ik van op de hoogte maar dan moet ik eerst die boeken nog onder ogen krijgen. Ze (de epub's) zitten in dat bestand dat niet te openen is. Ik doe net een testje met mijn eigen epub boeken en dat wordt goed ingepakt en als ik ze uitpak staan duidelijk de boeken vermeld.

Probeer dan eens het bestand dat je toegezonden kreeg uit te pakken met Winrar.
Die heeft een eigen protocol dat afwijkt van andere zippers.
Wellicht dat het daarmee is ingepakt.

Met Winrar proberen uit te pakken maar geeft geen resultaat. In kleinere files laten uitpakken van 100 mb maar geen van de files is in een editor te openen nog bij dubbel klikken

Warom probeer je een Epub bestand in een editor te openen?

@edmoor
Het is uiteraard niet één bestand en om dan te kunnen kiezen welk zal ik het in Xplorer2 of Windows Explorer moeten openen. Dat bedoelde ik met "editor" sorry. Voor de Epub's gebruik ik een E-reader. Het bestand bevat geen fouten, heb ik gecontroleerd, maar er is iets wat ik denk ik niet goed doe. 7Zip noch Winrar wil het bestand openen. Ik werk nooit met Winrar, misschien is daar een optie die wel werkt.

sorry maar het probleem laat zich niet oplossen.
Maar ik sluit hierbij de vraag af.

Wil ik toch nog 1 opmerking erover maken.
Als het mogelijk is, plaats dan zo'n bestand eens hier.
Dan wil ik best even kijken of ik erachter kan komen.
En alvast een fijne jaarwisseling gewenst :)

@edmoor,
Het is een bestand van 700 mb en ik denk dat ze daar bij Helpmij niet zo blij mee zullen zijn.
Ik kan het je wel sturen met WeTransfer als je dat zou willen.

Hoi Ed,

Dat is prima.
Als het mij ook niet lukt dat bestand te openen hebben we in ieder geval alles geprobeert.

@edmoor,

Kun je mij in een privebericht je emailadres sturen zodat ik het bestand kan versturen?
En dan i.i.g. bedankt voor het proberen.

En ... een fijne jaarwisseling gewenst.

Een privé bericht kan ik niet sturen omdat ik geen verenigingslid ben, maar een email kan wel en die is onderweg :)

Ik heb het bestand ontvangen. Deze heeft een .z05 extensie.
Dat betekend dat het een onderdeel is van een groter Winzip archief dat uit meerdere delen bestaat.
De .z05 is dan deel 6 van een archief waarvan het eerste deel de extensie .zip of .exe heeft.
Een afzonderlijk deel van dat complete archief kan niet worden uitgepakt.

Bron:
http://www.file-extensions.org/z05-file-extension

Laatst bewerkt:
Dat zou al heel wat oplossen. Ik heb niet de beschikking over de andere delen want dit was wat op een USB stick stond met de vraag om het bestand te openen.
Ik zal proberen te achterhalen waar de andere delen zijn. Weet ik dat dan kom ik er op terug.
Het programma file-extensions dien je uiteraard aan te schaffen nadat het programma een probleem heeft ontdekt.

Bedankt voor het controleren.

Wat bedoel je met het programma file-extensions?
Waar ik naar verwees is een wesite waar je kunt zien welk programma benodigd om een bestand met een bepaalde extensie te openen.
Als je de andere delen ook hebt kun je het geheel uitpakken met Winzip en deze is gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan