• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht: Als cell tekst bevat dan waardes invullen in diverse cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

loukskywalker

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Hallo,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:
Als je op de stamkaart gewichten invult bij gewicht kern 1, kern 2 etc.
moet dit in tab 1,2,3 weergeven worden, om hoeveel kernen het gaat. Dus vul je een gewicht in bij kern 1 2 3 dan heeft dit product 3 kernen.
Vervolgens moet dan in "sheet tab 1" ingevuld worden om hoeveel kernen het gaat, dus cellen K8;P8;U8 worden ingevuld. maar ook I8;N8;S8
Respectievelijk komt er dan te staan, kern 1 v 3 kern 2 v 3 en kern 3 v 3
Vervolgens, moeten de andere cellen leeg blijven/worden/zijn.

*ik heb alle andere data moeten weghalen. Indien dit nodig is voor een oplossing kan ik het gehele document per email toesturen.

Iets niet duidelijk? vraag het, wellicht kan ik het beter toelichten!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voor het aantal gewichten kan je deze gebruiken:
Code:
 =AANTAL(G19:G22;O20:O21)

En voor de rest wens ik je veel plezier met je samengevoegde cellen.

Wat een mens daar toch in blijft zien is mij een raadsel, gezien de narigheid dat dat veroorzaakt.

Voor het aantal gewichten kan je deze gebruiken:
Code:
 =AANTAL(G19:G22;O20:O21)

En voor de rest wens ik je veel plezier met je samengevoegde cellen.

Wat een mens daar toch in blijft zien is mij een raadsel, gezien de narigheid dat dat veroorzaakt.

Een kern heeft een gewicht, zodra dan bij een kern een gewicht word ingevuld, is dit 1 van de max 6 kernen wat in een product aanwezig zijn!
Als er dus bij 3 kernen een gewicht word ingevuld, wil ik graag dat dan de nodige informatie in het tab 1 blad komt te staan! corresponderend met de data uit de 3 kernen in het stamblad.

Er was al eens een template gemaakt (voor gebruik binnen de hele organisatie (europees). Vanuit deze template ben ik verder gegaan, zodat alles straks het zelfde is en blijft.
Helaas gebruikten mijn andere collega's samengevoegde cellen. Dus moet ik hier ook mee verder !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan