GEZOCHT: AMD moederbord, 939 socket, >>>MET<<< AGP slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arch Evil

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Als iemand me een moederbord kan aanbevelen... GRAAG!!!

En het liefst wel een fatsoenlijk merk. Ik heb echt UREN op internet gezocht naar een 939 socket moederbord waar nog een AGP slot op zit (aangezien ik nog een AGP video kaart heb die gewoon werkt, en mijn vorige moederbord, een ECS Elitegroup (waarschijnlijk nog niet eens een B-merk maar eerder een D-merk) het begeven heeft...) maar volgens mij BESTAAN ze niet (meer)...

Het probleem was dat telkens mijn PC vast liep, als ik de videokaart inschakelde. In een andere PC werkte de videokaart gewoon, en een PCI videokaart werkte ook in mijn PC. Aan de harde schijf lag het ook niet, dus conclusie, na ruim 3 en half uur testen: de AGP slot van mijn moederbord werkt niet.

Dus bleven er 3 keuzes over:
- Nieuwe PC aanschaffen, wat ik onzin vind aangezien deze nog maar net een jaar oud is en de rest gewoon werkt...
- Nieuwe PCI-Express Video kaart aanschaffen. Aangezien de PCI-Epress slot nog wel werkt. Had ik kunnen doen, maar ten eerste werkt mijn video kaart nog, alleen niet in dit moederbord, dus vind ik het zonde om een nieuwe kaart te kopen, en ten tweede: het AGP slot werkt nu niet. Wie zegt niet dat na verloop van tijd de rest van het moederbord ook niet gaat uitvallen?
- Laatste oplossing: nieuw moederbord kopen. Enkele avonden URENlang op internet gezocht en moederborden vergeleken. 939 socket moederborden waar nog een AGP slot op zit waren simpelweg niet meer te vinden.

Me pa gevraagd om me te helpen... Hij dacht wel dat een 754 socket moederbord ook goed zou zijn, ten eerste zijn dat ongeveer de enige moederbords waar uberhaupt nog AGP sloten op te vinden zijn, en ten tweede zei hij "een AMD Athlon 64 Processor past wel in die 754 socket...
Stond er inderdaad ook bij, bij een paar modellen van Asus, dat in die 754 socket een AMD Athlon processor past, maar ja, bij het verwisselen van het moederbord bleek wel anders... Mijn AMD Athlon is blijkbaar alleen geschikt voor een 939 socket moederbord.

http://sallandautomatisering.nl/
http://www.azerty.nl/

Kan iemand mij dus een DEGELIJK AMD moederbord 939 socket aanbevelen? MET AGP slot? Ik heb ff geen zin om tussen al die dingen te gaan zoeken, aangezien ik op het punt sta mijn pc ritueel de vernieling in te rammen... Ik ben er echt spuugzat van op dit moment! Ik heb er de afgelopen weken uren ingestoken, dat wil je niet weten, en ik ben er nu wel GAAR van!

Kan iemand me helpen? :mad:

asus a8v deluxe heb ik hier in een oude pc zitten, socket 939, met agp, via chipset.
Werkt zonder problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan