Gezocht: betrouwbaar programmaatje voor opschonen 'beschikbare ruimte'

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Mijn baan eindigt en ik wil de kantoorcomputer graag zo schoon mogelijk achterlaten. Ik heb begrepen dat heel veel verwijderde bestanden nog terug te halen zijn omdat ze niet echt volledig verwijderd zijn. Wie heeft een goede tip voor een schoonmaakprogrammaatje, dat dus alle 'beschikbare ruimte' echt totaal leegmaakt maar alle andere bestanden netjes laat staan?

Alvast bedankt voor je antwoord,
groet,

Ingmar

Kan heel eenvoudig met fileshredder.
Je moet dan zelf alle bestanden die onherstelbaar moeten worden verwijderd hiermee deleten.
Bestanden die al reeds via de normale kanalen verwijderd zijn, zal je ander met een recover programma moeten zien terug te halen en dan door de shredder te loodsen.
Anders kunnen die alsnog worden teruggevonden.

Je kunt daarvoor de gratis versie van CCleaner gebruiken: http://www.piriform.com/ccleaner/download

Start CCleaner; klik op het onderdeel Cleaner en laat dan eerst alle tijdelijke bestanden inventariseren en opruimen.

Klik daarna aan de linkerkant op op het onderdeel Gereedschap
Kies dan rechts voor:
Wis: Alleen vrije ruimte
Beveiliging: kies zelf voor 1 keer, 3 keer, 7 keer of 35 keer overschrijven van de vrije ruimte
Schijven: vink je schijven aan, waarvan de vrije ruimte gewist moet worden.
Klik tenslotte op de knop 'Wis'

Natuurlijk duurt het wisproces langer naarmate je de vrije ruimte meer keren laat overschrijven.

Bedankt, jackall en porrelaar.
Als ik het goed begrijp hoef ik dus met CCleaner niet de al weggegooide bestanden eerst nog weer te recoveren?

:) Allerbeste software's voor zoiets zijn meestal peperduur maar gelukkig je kan altijd ook gratis tools voor vinden zoals bijv. Disk Redactor

P.S. Mocht je willen betalen ( ? ) dan heb je een professionele software ook voor, zoals: ''Partition Wizard Technician Edition'' :confused: maar die is $699.00 oftewel onze 531.24 Euros € ....

Laatst bewerkt:
Nog een pak beter dan CCleaner:
PRIVAZER
Wel goed opletten wat je aanvinkt......;)

Hoofdpagina wordt automatisch vertaald naar nederlands,laat je door de gebrekkige vertaling niet afschrikken,dit programma is echt heel goed...

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie adviezen. Morgen (mijn laatste werkdag) ga ik het uitproberen. Ik zou, ipv zo'n programma 10 of 35 keer te laten draaien, eerst ook een heel groot bestand eindeloos kunnen kopiëren (tot de harde schijf bijna vol is), is het niet? Of vullen die kopieën ook weer niet écht de ruimte die ze zeggen in te nemen en verwijzen ze grotendeels naar het origineel?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan