Gezocht: Compac expert!

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom2

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Een collega van mij heeft onlangs een Compac Presario 4550 minitower gekregen. De processor is een 233 Mhz, een HD van 4,2 Gb en 48+16 Mb (SDRAM)intern geheugen. Nu was zijn vraag of het mogelijk is om meer intern geheugen te plaatsen, of liever gezegd, het bankje vervangen voor 1 met meer geheugen. Er zit namelijk maar 1 slot op het moederbord. Wanneer ik op internet zoek naar dit type computer zie ik overal staan dat er max. 48 Mb in zit (kan?) Ik heb reeds een dubbelzijdig bankje van 128 Mb geprobeerd, maar die zag hij niet. Heeft iemand ervaring met deze computer en dan met name het upgraden van het intern geheugen? En kan iemand mij vertellen of het aan het BIOS kan liggen? Ik heb de pc niet direct tot mijn beschikking, duss ff snel iets proberen is er niet bij.
Gr. Erik.

Compaq

Ik ben geen conmpaq expert, maar ik geloof dat Compaq zijn eigen geheugen heeft. Ik dacht dat ze 2 pinnetjes van het geheugen om gekeerd hadden.
Dubbelzijdig geheugen kan ook zijn dat dit te nieuw is voor deze toch wel oudere computer.
Ik heb zelf geen ervaring met compaq, maar zou geen reden kunnen bedenken waarom er een limitatie van 48 MB zou zijn...

Ik zou de vraag eens aan compaq zelf sturen of anders een gok nemen door eens op www.2ehands.nl of www.marktplaats.nl te zoeken naar geheugen.

suc6
Gr
Joost

Ik zal eens kijken wat ik bij Compaq kan bereiken, bedankt voor de tip!
Gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan