Gezocht docking station: 2 VGA beeldschermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomboman

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Hallotjes,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht (Asus K501UX-DM098T).
Ook heb ik 2 beeldschermen staan op mijn bureau, met alleen een VGA aansluiting.

Nu ben ik opzoek naar een docking station waar ik deze 2 beeldschermen op kan aansluiten, maar ik kan helaas nergens iets vinden (kosten onder €250).

Heeft iemand een advies voor een docking station voor mij?

zoek je echt een docking station of een splitter van 1 naar 2 x vga

Als je een DVI-VGA stekkertje erop zet.... dan heb je meer opties... om die VGA schermen aan te sluiten..
Kijk eens bij de dockings die zij adviseren, ervanuit gaande dat je stekkers naar VGA plaatst.. (kosten amper iets, maar let wel goed op het type!!!! Je kunt je makkelijk vergissen)
https://www.centralpoint.nl/notebooks-laptops/asus/k501ux-dm098t-art-90nb0a62-m01900-num-5431049/
Goed de specs vd docking dus na lezen en wat er wel en niet mogelijk is...

Kies uw docking station
Kies uw docking station Meebestellen excl. btw incl. btw
Targus USB 3.0 Dual Video Docking Station 122,- 147,62
StarTech USB 3.0 docking station, Dual Video, HDMI+DVI/VGA 151,- 182,71
USB 3.0 SuperSpeed Docking Station met oplaadmogelijkheid 175,- 211,75
StarTech USB 3.0 docking station, Dual Video, Alum. behuizing 192,- 232,32

Als je een DVI-VGA stekkertje erop zet.... dan heb je meer opties... om die VGA schermen aan te sluiten..
Kijk eens bij de dockings die zij adviseren, ervanuit gaande dat je stekkers naar VGA plaatst.. (kosten amper iets, maar let wel goed op het type!!!! Je kunt je makkelijk vergissen)
https://www.centralpoint.nl/notebooks-laptops/asus/k501ux-dm098t-art-90nb0a62-m01900-num-5431049/
Goed de specs vd docking dus na lezen en wat er wel en niet mogelijk is...

Hoi André,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ook nagedacht over zo een verloop stekkertje van DVI naar VGA.

Helaas kan ik ook niet verder met de docking stations die daar staan, omdat hier geen VGA+DVI-I of 2x DVI-I op zit.
En omdat het (voor zover ik weet) niet mogelijk is om een DVI-D naar VGA verloop stekkertje te kopen, die ook snel werkt zonder zichtbare kwaliteitsverlies.

Kijk eens of je op sites als amazon , dx.com en light in the box, ebay, Marktplaats nog zoiets daar vindt....

Kijk eens of je op sites als amazon , dx.com en light in the box, ebay, Marktplaats nog zoiets daar vindt....

Ik had voor ik deze vraag opende al heel veel gezocht, ik heb het nu weer gedaan, maar ik kan zelf nog steeds niks vinden.

DVI-D naar VGA verloop stekkertje te kopen, die ook snel werkt zonder zichtbare kwaliteitsverlies
Kan ook helemaal niet, van digitaal naar analoog, zal eerst moeten worden omgezet.
Maare, er zit toch geen DVI uitgang of het notebook?

Zoiets b.v. maar je hebt dan 2 dezelfde uitgangen, uiteraard.
http://belkinbusiness.com/products/f2cd063-hdmi-2x-vga-f-splitter-dongle

Of de 2e via de WIDI maar of je dan wel 2 schermen verschillend aan kunt sturen is de vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan