• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht : een manier om geselecteerde (aangevinkt) bedragen op te tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluisje8888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2013
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om bedragen waarvan ik het selectievak (selectievak van formulierbesturingselementen, niet active-x indien mogelijk) heb aangevinkt op te tellen.

Het zou er dus als volgt moeten uitzien :

In kolom A komen de namen van de producten
In kolom B komt het bedrag per product
In kolom C moet het selectievakje komen (opgelet enkel een slectievakje, dus zonder tekst erbij/naast)

Onderaan kolom C zou het totaal bedrag moeten komen van alle bedragen die aangevinkt zijn.

Kan iemand me hier een oplossing op geven?

Bedankt :-)

pluisje8888,

Als je goed geholpen wil worden, zet dan even een voorbeeld hier.

Ik heb toch maar een poging gewaagt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kolom D toevoegen, hierin middels een IF het bedrag invullen als vinkje gezet is. Kolom D dan optellen.

Bedankt ExcelAmateur voor jou reactie op mijn vraag :-) (en ook bedankt aan Renedirks)

Ik heb je file bekeken en ik vermoed dat die selectievakjes gemaakt zijn met een formulierbesturingselement en zo zou het inderdaad moeten zijn. Ik heb bekeken hoe je het gedaan hebt en ik zie dat je de formule somproduct gebruikt en de selectievakjes linkt aan de cel waar ze instaan om met de waar/onwaar te werken voor somproduct en dat is prima zo.

Echter heb ik nog een probleem als ik dit zelf probeer te doen. Als ik dit identiek hetzelfde nadoe in een nieuwe excel (mijn versie is excel 2010) dan komt als achtergrond van het selectievakje het woord waar (indien aangevinkt) of onwaar (indien uitgevinkt) duidelijk zichtbaar te staan, terwijl bij jou versie deze woorden niet te zien zijn als je het aan en uitvinkt.
Dus mijn grote vraag is hier hoe heb jij die woorden waar/onwaar weggekregen die op de achtergrond van de selectievakjes staan? (hopelijk niet door versie verschil van excel hehe)

Ik zal eens proberen beide files hier te zetten als voorbeeld. Jou versie is selectievakjes 1 en mijn versie is selectievakjes 2

Alvast bedankt :-)

Bekijk bijlage SelectieVakjes 1.xlsxBekijk bijlage Selectievakjes 2.xlsx

Laatst bewerkt:
pluisje8888,

bij jou versie deze woorden niet te zien zijn als je het aan en uitvinkt
Dit doe je door de tekstkleur wit te maken.

hoe heb jij die woorden waar/onwaar weggekregen
Als je het selectie vakje selecteer (dus de sterretjes erom heen) en dan in het menu wat verschijnt,
kies je voor tekst bewerken en met de knop del verwijder je de tekst.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt, suc6

Heb je toevallig ook naar de tekstkleur vergeleken van beide bestandjes

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen, dat wit maken van de tekst kleur in die cel was het laatste stukje dat ontbrak voor een mooi resultaat :-)

Bedankt voor alle antwoorden, dit probleem is opgelost :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan