• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht formule voor opmaken cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renekuil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2013
Beste Lezer,

Ik ben op zoek naar een formule/manier waarmee ik cellen kan opmaken op basis van een procentuele stijging of daling ten opzicht van de cel ervoor. Om een voorbeeld te geven: Ik heb een reeks met de 7 dagen van de week. Iedere weekdag heeft een bepaalde waarde. Wanneer de waarde van een dag 10% groter of kleiner is dan de waarde van de dag daarvoor moet de desbetreffende cel groen of rood kleuren.

Wat ik me daarnaast afvroeg; is het mogelijk dat wanneer ik deze reeks in een grafiek zet, dat de cellen die aan deze voorwaarden voldoen gehighlight kunnen worden of op de een of andere manier duidelijk naar voren gebracht kunnen worden? Zodat in 1 oogopslag duidelijk wordt waar de pieken en de dalen zich bevinden die groter zijn dan de eerdergenoemde 10%.

Ik heb wel wat ervaring met de voorwaardelijke opmaak, maar een vergelijk tussen 2 cellen op basis van percentuele verschillen gaat me vooralsnog een beetje boven de pet.

Ik zou je hulp op prijs stellen. Vast bedankt.

Gr. Kuil

zoals steeds is een voorbeeldbestandje meesturen handig om een oplossing te krijgen

@renekuil Hier is het niet verboden maar het is wel zo netjes om te melden dat je dit heb gedaan. Wat me opvalt is dat je bij Worksheet niet meer reageert, dat is ook niet conform normen en waarden die men over het algemeen hanteert.

Beste Huib,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb me gisteravond om 2100 aangemeld en zelfs vanmorgen nog een bericht gestuurd. Ik ben niet de hele dag met deze fora bezig, heb ook gewoon nog een baan. De mensen die me geholpen hebben, heb ik zoveel mogelijk bedankt, als excel beginner heb ik ook wat tijd nodig om de antwoorden te begrijpen. Als je de bovenstaande reacties terug leest kun je je wellicht voorstellen dat de toon niet echt uitnodigend is, een beetje geduld met iemand die zich 18 uur geleden aangemeld heeft is ook wel op z'n plaats.

Renekuil

Laatst bewerkt:
Je heb wel tijd om je vraag om twee forums te zetten maar niet om te reageren daar waar je je vraag als eerste heb geplaatst. Maar goed alles is mogelijk tegenwoordig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan