• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gezocht: Formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Hallo,

Ik doe al een tijdje aantal handmatig invullen, maar misschien kunnen jullie mij helpen met een formule.

Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt. (zie bijlage)

In het tabblad ''Blad1'' Vul ik gegevens in. Vanaf cel A1 naar onder vul ik de merken in.
Dan vul ik cel C5 in, en daarna vul ik cel E5 in. (of lager)
In cel A3 staat een deelleveringsnummer. (1 of 2 of 3 etc.)

Er kunnen bij bepaalde namen meerdere lengtes voorkomen waardoor er onder de naam 2 vrije regels zijn.
Die vrije regels vallen dus ook onder dat merk wat er boven staat.
Nu wil ik dat kolom B automatisch word ingevuld.

De naam op tabblad ''Blad1'' in cel A1 vind je ook terug in het tabblad ''Namen'', en daar moet hij het aantal uit halen.
De aantal kan die vinden op de volgende manier:

In het tabblad ''Namen''
Hij zoekt eerst de naam op (die al opgeven staat in blad1 (kolom A)) in kolom A van tabblad ''Namen"
Dan kijkt hij naar de deellevering (staat in het tabblad "blad1" cel A3), deze zoekt hij op in het tabblad "Namen" in rij 1.

Als je dus deellevering nummer 1 hebt, moet hij bij bijvoorbeeld merk A06C een aantal opgeven van 8. (kolom F +G)
Bij Merk A06A en we maken deellevering 2 moet hij een aantal van 9 opgeven.

Als in het voorbeeld van ''Blad1" moeten cel C5, C6, C7 dezelfde hoeveelheid hebben. Want dit gaat om het zelfde merk)

En zo gaat het elke keer door.
Is hier iets voor te maken?
Ik hoop dat me verhaal duidelijk genoeg is, anders wil ik graag meer toelichting geven.

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Bekijk bijlage Voorbeeld5.xlsx

Gaat dit in de richting die je voor ogen hebt?

Bijlagen

Hallo Cobbe,

Bedankt voor je reactie.
Het lijkt al aardig goed.

Alleen nog 1 punt;
Cel A5 staat een naam genoemd, in cel B5 komt nu het goede aantal te staan.
Alleen als er in cel A6 geen waarde is ingevuld, dan moet ik B6 zelfde waarde hebben als de aantal van B5.
Dus indien er in kolom A geen naam is genoemd moet hij naar boven kijken in die kolom tot hij de laatst opgegeven naam ziet.
En hier van moet hij het aantal laten zien.

Anders moet ik de naam in cel A5 ook in A6 zetten, maar als je dat doet krijg je een stuk minder overzicht.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Maak er dan dit eens van:

Code:
=ALS($A5="";$B4;ALS.FOUT(ALS($A5="";0;VERT.ZOEKEN($A5;Namen!$A$3:$M$41;VERGELIJKEN($A$3;Namen!$F$1:$M$1;0)+5;0)+VERT.ZOEKEN($A5;Namen!$A$3:$M$41;VERGELIJKEN($A$3;Namen!$F$1:$M$1;0)+6;0));""))

Hij werk goed.

Bedankt voor de goede hulp Cobbe!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan