[Gezocht] Freeware/open-source Knowledge Base.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrVarta

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Hallo mensen,

Ik ben opzoek naar een Freeware/Open-source Knowledge Base oplossing.

Zelf heb ik MediaWiki al geprobeerd alleen is deze te omslachtig en best complex.
VQWiki heb ik ook naar gekeken alleen deze is het laatst geupdate in 2009. Dus echt support is er niet meer.

Het doel van deze omgeving is heel basic, er moet een gedeelte zijn voor de handleidingen en een gedeelte voor de FAQ. Verder zijn ticket, email, of dergelijke opties niet nodig.

We gebruiken op dit moment TopDesk om tickets aan voor de eerste en tweedelijns aan te maken.
Er is ondersteuning voor een Kennissysteem alleen deze ondersteund geen grafische input.
Wat een must is voor ons.

Helpscout.net ziet er heel gelikt uit alleen kost deze 15 dollar in de maand plus 25 dollar als je de Docs plugin wil hebben. Wat functioneert als Knowledge base.

Ik zou graag willen weten wat jullie gebruiken op de help desk / service desk voor Knowledge base.

Bedankt ;)

SInds kort overgestapt op iTop. Opensource, ITIL compliant, klantenportaal en KB al geïntegreerd.

Bedankt ik heb dit systeem hier even opgezet het ziet er zeker interessant uit.

Mochten er meer mensen zijn met ideeën graag.

Met het plaatsen van grafische input bedoel ik bijv het plaatsen van een screenshot met CTRL + V.

Als je screenshots wilt integreren dan is SysAid misschien een optie. De free editie is weliswaar beperkt tot 2 admins, maar dat is misschien net genoeg. Als je de clienttools op een pc installeert heb je meteen remote toegang. Onder de F11 toets wordt een nieuw ticket gemaakt en meteen een screenshot bijgesloten, volledig automatisch. Op zich een mooi systeem alleen is het een echte enterprise tool en zijn de kosten overeenkomstig de doelgroep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan