Gezocht: Iemand die tegen vergoeding bmsbv.com wil optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Hallo,

Mijn site www.bmsbv.com behoeft enige technische aanpassingen, m.n. opdat deze ook in andere browsers dan IE goed bekeken kan worden. Wie helpt? Alvast dank.

Groet,

Rob

Laatst bewerkt:
ik heb ff snel de code doorgekeken en je kan beter helemaal overnieuw beginnen er staan dingen in die depreciated zijn en dingen staan op de verkeerde plek en de website ziet er uit als jaar nul. mensen knapen daar echt op af. en als je het wil laten werken moet hij helemaal overnieuw worden geschreven.

ik heb ff snel de code doorgekeken en je kan beter helemaal overnieuw beginnen er staan dingen in die depreciated zijn en dingen staan op de verkeerde plek en de website ziet er uit als jaar nul. mensen knapen daar echt op af. en als je het wil laten werken moet hij helemaal overnieuw worden geschreven.

Dank voor je intelligente bijdrage. Jij bent overduidelijk niet degene aan wie ik centjes ga overhandigen voor de afwerking van de site.

Hoi Rob,
Mijn site ... behoeft enige technische aanpassingen ... m.n. opdat deze ook in andere browsers dan IE goed bekeken kan worden.
Het goede nieuws is, dat als de code voldoet aan de code-voorschriften van w3c, de site prachtig cross-browser te tonen is. De eerste voorwaarde is dan: valid html! De tweede voorwaarde is dan: valid css! En als je de site helemaal wilt laten voldoen aan de eisen voor een goede en voor mens en zoekmachine goed toegankelijke site, is de derde voorwaarde: op z'n minst heelhuids door de Quickscan van het Kwaliteitsmodel Websites komen.
Het slechte nieuws is:
  • De huidige code bevat 213 html fouten; zie hier: deze fouten.
  • De huidige code bevat 41 css-fouten (en 77 css-waarschuwingen); zie hier: deze.
  • De Quickscan levert een magere score van 33/47 toetsbare elementen, waarbij elke punt minder een ernstige tekortkoming is; zie hier: dit resultaat.
De "enige aanpassingen" betekenen dus een noodzakelijke correctie van zo'n 250 fouten op deze ene pagina. Voor de overige pagina's zal iets dergelijks gelden...

Hoe is dat zo gekomen?
Het tragische is, dat de site met een programma van Microsoft gemaakt is, dat beweerde van het ontwerp een html-pagina te kunnen maken ("opslaan als webpagina", vermoedelijk MS Word of MS Publisher).
Maar dat is eigenlijk puur bedrog, en ongeveer het slechtste wat je kan doen als je een webpagina wilt maken. Want MS doet alsof MS de enige is die de wereld de wet kan voorschrijven, en houdt er coderingen op na die regelrecht in strijd zijn met de geldende en erkende voorschriften.
Met een beetje geluk is een op zo'n manier gemaakte site wel in Internet Explorer te bekijken, maar doet rare dingen of is helemaal niet te zien in andere browsers, of als de bezoeker niet ook nog MS Office geïnstalleerd heeft...
  • En nog erger: bij mij komt je site zelfs in Internet Explorer (versie 7) niet goed uit de verf: het hele menu ontbreekt (screenshot). Terwijl ik toch een Windows machine heb (WinXP-professional), en ook MS Office 2003 op de kast heb staan.
Samengevat
Voor een ingewijde is de html- en css-codering volstrekte bagger (plus ook nog eens veel omvangrijker dan nodig is). Daar kan jij niets aan doen, dat valt de firma Microsoft te verwijten. - Maar daar schiet je ook niet veel mee op.
En: cx1213 zei het misschien een beetje cru, maar hij/zij had wel gelijk. Met de bestaande pagina's valt weinig te beginnen, het gaat niet om afwerking, het gaat om een betere basis: uithuilen en opnieuw beginnen.

Wat nu?
Corrigeren is dan wel onbegonnen werk, maar er is een geluk bij het ongeluk: het in elkaar zetten van een "nieuwe site" die wel doet wat je wilt is veel eenvoudiger / sneller / goedkoper!
Want een modelletje kop/menu/inhoud is zo gemaakt, en het er in gieten van de bestaande teksten is ook niet zo veel werk.
Misschien kan je daarvoor zelfs wel bij cx1213 terecht. :)

Succes met het vinden van een bouwer!
CSShunter

PS: Als de site eenmaal in een strak jasje van een simpel basismodel zit, oogt ie vanzelf al flitsender, en is het desgewenst aanpassen van kleurtjes e.d. opeens ook kinderspel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan