[GEZOCHT] ledensysteem zonder database

Status
Niet open voor verdere reacties.

CBoers

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hallo mede computer gebruikers,

Heeft iemand een goeie link (tutorial) of een script naar een leden systeem zonder database dus 1 username en 1 wachtwoord.

M.V.G. CBoers

Laatst bewerkt:
ik raad je aan om wel mysql of iets dergelijks te gebruiken, ik heb misschien wel iets (een oud woordenboek (woord+betekenis) script in php), maar ik raad je echt aan mysql te gebruiken; het is veel duidelijker

ik sluit me aan bij otie. Zonder database of sql zal het een heel onveilige en moeilijke login worden. Ik raad het dus aan door sql te gebruiken...

Moeilijk en onveilig is écht onzin.

- Maak een HTML-formulier met 'username' en 'wachtwoord'.
- Gebruik het volgende script om de user in te loggen (ongeveer):

PHP:
session_start();

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

if(isset($_POST['username']) && $_POST['username'] == 'pietje' && isset($_POST['password']) && $_POST['password'] == 'jantje'){

$_SESSION['loggedin'] = TRUE;

}else{

echo 'Ongeldige gegevens';

}
}else{

// formulier weergeven

}

Vervolgens om te kijken of iemand is ingelogd:

PHP:
session_start();

if(isset($_SESSION['loggedin'] && $_SESSION['loggedin'] == TRUE){

// ingelogd

}

Laatst bewerkt:
Is het niet nog makkelijker om er een .htauth voor te gooien? Dan is het gelijk helemaal veilig.

Hij vraagt om een systeem met maar 1 lid, ik gok dat er dan ook maar 1 iemand is die het ziet :P

Bovendien, als je moeite hebt met een 1-lid systeem maken, dan is het misschien veiliger om iets te nemen waarvan het ook zeker is dat mensen er verder niet inkomen, in plaats van een script dat waarschijnlijk vol gaten zit, of het gebruiken van een stuk code dat je eigenlijk niet begrijpt...

Hij vraagt om een systeem met maar 1 lid
[...] een script naar een leden systeem zonder database dus 1 username en 1 wachtwoord
bedoelt ie niet gewoon meerdere leden, maar 1 lid heeft 1 wachtwoord? (beetje raar, maargoed).

In dat geval is het htauth idee wel goed plan.

:thumb:

Bedankt voor jullie reacties, en ik ga nog ff verder prutsen :P :D

M.V.G. CBoers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan